امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 71465
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 01 آذر 1396 - 15:41 | | ارسال توسط :

تصویب ۷۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای مناطق زلزله زده / پرداخت کمک های بلاعوض برای واحد های مسکونی از هفته آینده

به گزارش بابل نوین، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده در کرمانشاه اظهار کرد: برآورد اولیه ای از میزان خسارت های وارد شده به مناطق زلزله زده تهیه کرده ایم که شامل ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد نیازمند نوسازی هستند که […]

به گزارش بابل نوین، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده در کرمانشاه اظهار کرد: برآورد اولیه ای از میزان خسارت های وارد شده به مناطق زلزله زده تهیه کرده ایم که شامل ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد نیازمند نوسازی هستند که ۴ هزار و ۵۰۰ واحد از آن ها در مناطق شهری و ۱۱ هزار واحد از آن ها در مناطق روستایی به طور کامل تخریب شده است.

وی در ادامه افزود: تعداد واحد های مسکونی و تجاری که نیازمند تعمیرات هستند حدود ۱۵ هزار واحد است که در مجموع ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری در مناطق زلزله زده دچار خسارت شده است.

تابش در ادامه تصریح کرد: ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برآورد اولیه خسارت های وارد شده است که در صورت افزایش این رقم، میزان تسهیلات پرداخت شده نیز افزایش می یابد.

تصویب فوری هیات وزیران برای پرداخت تسهیلات به مناطق زلزله زده

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در ۲۴ آبان ماه امسال هیات وزیران برای تأمین میزان خسارت های وارد شده و کمک های بلاعوض تسهیلات لازم را به تصویب رساند گفت: مبلغ ۷۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد در هیات وزیران تصویب و به بانک مرکزی ابلاغ شد.

تابش اظهار کرد: متقاضیان می توانند از طریق بانک های عامل و با معرفی بنیاد مسکن تسهیلات ابلاغ شده را دریافت کنند و ضمانت این وام سفته زنجیره ای است که به منظور تسهیل دریافت متقاضیان در نظر گرفته شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در خصوص میزان تسهیلات پرداخت شده به واحد های مسکونی گفت: برای بازسازی ۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی ۲۵ میلیون تومان و برای ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری ۳۵ میلیون تومان تسهیلات بازسازی در نظر گرفته شده است.

تابش تصریح کرد: برای ۱۵ واحد مسکونی شهری و روستایی که نیازمند تعمیرات هستند ۱۲ میلیون تسهیلات از سوی دولت پرداخت می شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه کمک های بلاعوضی نیز از سوی دولت برای خانوارها در نظر گرفته شده است یادآورشد: دولت ۲۸۸ میلیارد و ۶۱۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض تصویب کرده است که از هفته آینده این کمک ها به متقاضیان پرداخت می شود.

تابش در ادامه به میزان کمک های بلاعوض اشاره کرد و افزود: برای ۱۱ هزار واحد مسکونی در روستاها ۵ میلیون تومان برای تعمیرات و برای واحد های مسکونی شهری نیز ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه به اسکان موقت زلزله زدگان با اشاره به اینکه حدود ۳ میلیون تومان برای واحد های مسکونی روستایی و ۵ میلیون تومان برای واحد های مسکونی شهری کمک های بلاعوض در نظر گرفته شده است اذعان کرد: ۵۰ درصد از این کمک های بلاعوض از سوی خزانه دولت به حساب بنیاد مسکن واریز شده که از هفته آینده پرداخت آن ها به متقاضیان آغاز می شود.

استقرار ۹ ستاد معین در مناطق زلزله زده برای بازسازی واحد های مسکونی

تابش در ادامه به استقرار ستادهای معین بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: ستاد های معین ۹ استان در تمامی مناطق شهری و روستایی کرمانشاه مستقر شده اند که شامل، ستاد معین استان تهران در روستاها و شهرهای قصر شیرین، ستاد معین استان قزوین در منطقه گیلان غرب، ستاد معین استان لرستان در شهر و روستاهای اسلام آباد غرب، ستاد معین آذربایجان غربی در منطقه دلاهو، ستاد معین اصفهان در منطقه سر پل ذهاب مستقر شده اند و تمامی اقدامات را برای آواربرداری و بازسازی واحد های مسکونی انجام می دهد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد: ستاد های معین بنیاد های مسکن ۲۵۰ ماشین آلات آواربرداری را در تمامی این مناطق مستقر کرده اند و اقداماتی از جمله ارزیابی دقیق خسارت های وارد شده به این واحد ها را انجام می دهند.

تابش اظهار کرد: تا به امروز ارزیابی ۲۴ هزار و ۹۳۲ واحد مسکونی انجام شده که ۶ هزار و ۴۰۷ واحد مسکونی در شهر و ۱۸ هزار و ۵۲۵ واحد مسکونی در روستاها برآورد خسارت شده اند.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات واحد های تعمیراتی از هفته آینده آغاز می شود تصریح کرد: برای پرداخت تسهیلات کمک های بلاعوض نیز تشکیل پرونده انجام شده و امیدواریم تا هفته آینده خسارت این واحد ها نیز از سوی بانک ها پرداخت شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه، شیوه بازسازی و مدیریت احداث واحد های مسکونی آسیب دیده با مشورت مهندسان و طراحان ناظر مجرب انجام می شود یادآورشد: حفظ و نگهداری مصالح ساختمانی در حین عملیات باید از سوی مالکان واحد های مسکونی انجام شود که در این خصوص باید مالکان اقدامات لازم را انجام دهند.

تابش، با بیان اینکه وظیفه بنیاد مسکن در این مناطق تأمین اسکان موقت و کمک جهت آواربرداری واحد های مسکونی است اضافه کرد: تهیه طرح های ساختمانی و نظارت بر عملیات بازسازی از سوی بنیاد مسکن انجام می شود که در این خصوص باید متقاضیان و خسارت دیدگان نیز کمک های لازم را انجام دهند.

تابش، با بیان اینکه بخشی از متقاضیانی که در خصوص اقدامات اولیه بازسازی واحد های مسکونی خود ناتوان هستند و قرار است برنامه هایی از سوی بنیاد مسکن انجام شود اظهار کرد: سرعت بازسازی واحد های مسکونی به تلاش و همکاری تمامی متقاضیان بستگی دارد و در این خصوص باید تمامی مردم آستین ها را برای کمک رسانی بالا بزنند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: تمامی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در کرمانشاه باید نسبت به تأمین و توزیع این مصالح ساختمانی اقدامات لازم را انجام دهند تا ظرفیت تولید این مصالح افزایش یابد.

تابش در خصوص قیمت گذاری مصالح ساختمانی نیز گفت: قیمت گذاری و کنترل قیمت در بازار مناطق باید از سوی دولت انجام شود و مصالح فروشی ها در این مناطق باید نسبت به باز کردن مغازه های خود هر چه سریعتر اقدام کنند.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه ای با قرارداد سازندگی خاتم الانبیا اشاره کرد و افزود: جهت تأمین اسکان موقت واحدهای خسارت دیده تأمین مصالح ساختمانی مورد نیاز و کمک به شروع آواربرداری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، قراردادی را منعقد کرده ایم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه برای اسکان موقت واحد های مسکونی روستایی امکانات بسیار خوبی تأمین شده و در این خصوص سپاه و ارتش همکاری خوبی را جهت بازسازی داشته اند.

تابش در ادامه تصریح کرد: ارزیابی واحد های مسکونی هفته آینده به پایان می رسد و جهت تأمین مصالح ساختمانی جلسات مختلفی با دولت داشته ایم.

تهیه کانکس برای اسکان موقت روستاییان در مناطق زلزله زده

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأمین اسکان موقت زلزله زدگان گفت: علاوه بر پرداخت نقدی کمک های بلاعوض جهت اسکان های موقت، کانکس هایی نیز با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تهیه کرده ایم که به زودی در محل زندگی آن ها نصب می شود.

تابش افزود: برای اسکان دام های روستایی ها نیز منتظر ارزیابی وزارت جهاد کشاورزی هستیم که بلافاصله بعد از ارزیابی آن ها اقدامات لازم جهت اسکان این واحد ها نیز انجام می شود.

وی در ادامه توضیح داد: تمامی ساختمان هایی که در این مناطق بازسازی می شوند از سوی بنیاد مسکن بیمه می شود و حق بیمه آن ها به صورت کامل پرداخت خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان، در خصوص تخریب واحد های مسکن مهر در مناطق زلزله زده یادآورشد: طبق ارزیابی های انجام شده میزان تخریب واحد های مسکن مهر نسبت به واحد های شخصی ساز، کمتر است و باید ارزیابی های دقیق تر در این خصوص اعلام شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.