امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63630
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 23 مرداد 1396 - 13:48 | | ارسال توسط :

تعطیلی بیش از ۵ هزار بنگاه صنعتی کوچک و متوسط

به گزارش بابل نوین، علی یزدانی رئیس سازمان صنایع کوچک و مدیرعامل شهرک های صنعتی کشوردر خصوص وضعیت صنایع کوچک در ایران گفت: این بخش تاثیر بسزایی در اقتصاد هر کشور دارد و با بررسی بر روی کشورهای صنعتی دنیا در می یابیم که نزدیک به ۹ درصد بنگاه های اقتصادی آنها واحدهای کوچک و متوسط […]

به گزارش بابل نوین، علی یزدانی رئیس سازمان صنایع کوچک و مدیرعامل شهرک های صنعتی کشوردر خصوص وضعیت صنایع کوچک در ایران گفت: این بخش تاثیر بسزایی در اقتصاد هر کشور دارد و با بررسی بر روی کشورهای صنعتی دنیا در می یابیم که نزدیک به ۹ درصد بنگاه های اقتصادی آنها واحدهای کوچک و متوسط هستند.

وی افزود: استارت آپ ها و بنگاه های کوچک در زمینه های مختلف در جهان مطرح بوده و در کشور ما حرکتی در اقتصاد ایران بوجود آمده و آن هم توجه ویژه به این بخش برای تولید بیشتر و اشتغالزایی است.

یزدانی با بیان اینکه اقتصاد امروز دنیا بسیار پویا است، افزود: با توجه به گسترش شرکت دانش بنیان و افزایش حجم تجارت الکترونیک،واحدهای تولیدی باید خود را به علم و دانش روز در تولید تجهیز کنند و اگر کیفیت و بازار را مورد توجه قرار ندهند درآینده دچار مشکل خواهند شد.

معاون وزیرصنعت با اشاره به مشکلات بنگاه های کوچک گفت: در این بخش معضلات متعددی وجود دارد اما یکی از این مشکلات تعداد زیاد واحدهای صنعتی است که موجب می شود تعطیلی،راکد بودن و یا فعالیت زیر ظرفیت آنها بیشتر نمایان شود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور با مقایسه صنایع کوچک و بزرگ اظهار داشت: تنها۳ هزار و ۵۰۰ بنگاه های بزرگ اقتصادی در کشور وجود دارد در حالیکه ۹۶ درصد صنعت از بنگاه های کوچک و متوسط تشکیل شده، ضمن اینکه در بنگاهای کوچک نزدیک به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اشتغال صنعتی در سالهای گذشته صورت گرفته اما بنگاه های بزرگ ارزش افزوده بیشتری تولید می کنند.

رئیس سازمان صنایع کوچک در پایان در پاسخ به این سوال که اکنون چه تعداد واحد تولیدی خرد و کوچک تعطیل است، بیان کرد: بررسی ها برای دقیق تر شدن آمار در حال انجام است و تا پایان سال گذشته از ۳۹ هزار بنگاه کوچک و متوسط حدود ۱۴٫۵ درصد یعنی چیزی حدود ۵ هزار و ۲۰۰ بنگاه تعطیل بوده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.