امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53785
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 17 فروردین 1396 - 14:57 | | ارسال توسط :

تفاهمنامه همکاری‌ قرآنی جهاددانشگاهی وشورای مفتیان روسیه امضا شد

تفاهمنامه مشترک قرآنی بین سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و شورای مفتیان روسیه، به امضا رسید.

به گزارش بابل نوین، مذاکرات دوجانبه و امضای این تفاهمنامه در جریان سفر هیأت ایرانی از جهاد دانشگاهی به روسیه و همچنین برگزاری نشست دوجانبه میان طرف‌های ایرانی و روس، در محل دفتر شورای مفتیان روسیه واقع در مسجد جامع مسکو، انجام گرفت.

این نشست با حضور سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در روسیه، حمید صابرفرزام، رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و رحیم خاکی، مشاور سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور از طرف ایران و روشان عباس‌اف، معاون اول رییس شورای مفتیان و اداره دینی مسلمانان روسیه و ال‌دار گلیف، مسئول امور بین‌الملل، برگزارشد.

سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در این نشست ضمن تبیین ظرفیت‌های گسترده جهاد دانشگاهی، تمایل و آمادگی جهاد دانشگاهی را برای همکاری با شورای مفتیان روسیه اعلام کرد.

حمید صابرفرزام، رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور نیز طی گزارشی به معرفی بخش‌های مختلف این سازمان پرداخت و اهم فعالیت‌های آن را برشمرد. وی همچنین به فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا به عنوان یکی از مراکز سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور اشاره کرد.

در ادامه هم عباس روشان‌اف، معاون امور بین‌الملل و قائم‌مقام شورای مفتیات روسیه، گزارشی از اقدامات شورای مفتیات در حوزه امور قرآنی به ویژه برگزاری مسابقات قرآن روسیه ارایه داد.

وی با ابراز خرسندی از تنوع فعالیت‌های قرآنی در ایران، از طرف ایرانی درخواست کرد تا جهاد دانشگاهی تجربه‌های خود را در خصوص راه‌اندازی رسانه‌های دینی و قرآنی و تأسیس خبرگزاری در روسیه در اختیار شورای مفتیات بگذارد و همکاری‌های دوجانبه در این خصوص تقویت شود.

طرف روس همچنین خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی و هنری قرآنی شد که از جانب طرف ایرانی مورد استقبال قرار گرفت.

بنا بر اعلام این خبر، در پایان این نشست تفاهمنامه توسعه همکاری‌های قرآنی  بین حمید صابرفرزام، رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان ایران و عباس روشان‌اف، معاون اول شورای مفتیان روسیه، امضا شد./ص

خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.