امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74872
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 30 آذر 1396 - 14:07 | | ارسال توسط :

تفکر به موقع و حرکت صحیح نشانه مومن است

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام و المسلمین “حیدری” در جلسه آگاه سازی بصیرتی – مکتبی در نمازخانه مجتمع انتظامی شهید آقایی قزوین اظهار داشت: جهان مخلوطی از جبرها و اختیارها است لیکن جایی که اختیار داریم باید قدر زمان و فرصت را بدانیم و مسیر حرکت را درست انتخاب کنیم. وی افزود: مومن باید زرنگ […]

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام و المسلمین “حیدری” در جلسه آگاه سازی بصیرتی – مکتبی در نمازخانه مجتمع انتظامی شهید آقایی قزوین اظهار داشت: جهان مخلوطی از جبرها و اختیارها است لیکن جایی که اختیار داریم باید قدر زمان و فرصت را بدانیم و مسیر حرکت را درست انتخاب کنیم.

وی افزود: مومن باید زرنگ باشد و قبل از اقدام به کاری فکر و برنامه ریزی کند تا مجبور به برگشتن به عقب نشود چرا که در اغلب اوقات عمر ما برای جبران کفاف نمی دهد و فرصت جبران کافی در اختیار نداریم.

معاون ارزشیابی مکتبی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا عنوان کرد: بنابر فرمایش امام صادق علیه السلام دوستان شما ۳ دسته اند یک عده تا موقع جان دادن همراه شما هستند و دسته دوم تا موقع قبر و یک عده تا قیامت. دسته اول، مال تو است دسته دوم، زن و فرزند و دسته سوم اعمال تو می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری ادامه داد: یکی از مواردی که باید هر مومنی مواظب باشد پرهیز از خوردن مال حرام است و خداوند همواره ما را می بیند لذا باید حیا کنیم و گناه نکنیم.

وی با اشاره به گسست سنتی و تغییر مسیر جوانان نسبت به گذشتگان، ابراز کرد: باید مراقب بود که مال و ثروت و علم و زمان و اندیشه در مسیر صحیح به کارگیری شود تا به جای مصرف نرم افزارهای خارجی و اتلاف سرمایه، نرم افزار تولید شود.

معاون ارزشیابی مکتبی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا جوان امروزی را پرسشگر و دیر باور دانست و تصریح کرد: باید با تربیت صحیح ایمانی و مسجدی و ارائه اطلاعات درست به جوانان از انحراف آنان و به هدر رفتن سرمایه های جامعه جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول در پایان یاد آور شد: امام حسین (ع) نصیحت های ارزشمندی برای مردم، مسئولان و کارگزاران فرموده اند که یکی از آن ها این است که «مراجعه مردم به شما از نعمت های خدا به شماست» و همچنین « امام حسین (ع) هنگام جنگ به امام زین العابدین (ع) فرمود بترسید از ظلم به کسی که غیر از شما فریاد رسی ندارد آه او آدم را می گیرد و دنیای آدم را به آتش می کشد»

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.