امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77901
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 11 بهمن 1396 - 10:34 | | ارسال توسط :

تفکیک از مبداء ۳۵ درصد میزان زباله مازندران را کاهش می دهد

معاون امور هماهنگی استانداری مازندران گفت: طرح تفکیک زباله از مبداء در استان ۳۰ تا ۳۵ درصد میزان زباله را کاهش می دهد.

به گزارش بابل نوین،علی نبیان صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه دولت تدبیرو امید، دولت محیط زیستی و نیاز است به این موضوع سرعت بخشی شود، اظهار داشت: با شروع به کار استاندار جدید، موضوع تفکیک زباله از مبدا در دستور کار قرار گرفته است و این طرح شروع شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا سبب می شود ۳۰ تا ۳۵ درصد از میزان زباله استان کاهش می یابد، میزان تولید زباله روزانه در استان را سه هزار تن اعلام کرد.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: در حال حاضر کارخانه کمپوست در تنکابن در حال اجرا است و این پروژه شهرهای رامسر، تنکابن و عباس آباد را پوشش می شود و همچنین یک سرمایه گذاری تبدیل کمپوست به انرژی را پیگیری می کند.

نبیان یادآور شد: پیشرفت زباله سوز نوشهر بالای ۸۰ درصد است و آخرین محموله تجهیزات این زباله سوز در حال ارسال است و در نور نیز پیگیر ساخت زباله سوز هستیم.

معاون استاندار مازندران، به زباله آمل اشاره و اضافه کرد: فراخوانی برای ساخت کارخانه زباله سوز منتشر شده است و سریعا نسبت به انتخاب سرمایه گذار انتخاب خواهیم کرد و مکان و زمین زباله تهیه شده است.

وی موضوع زباله انجیرسی را از جمله دغدغه ها بیان کرد و گفت: پروژه کمپوست و تصفیه زباله انجیرسی در حال انجام است و برای پروژه زباله سوز ساری نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

معاون استاندار مازندران یادآور شد: پروژه نیروگاه زباله سوز ساری اوایل هفته آینده بهره برداری می شود و زباله سوز شرق مازندران در حال اجرا است.

وی خواهان آموزش و فرهنگ سازی برای اجرای طرح تفکیک از مبداء زباله در استان شد./ز

مهر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.