امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60809
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 15 تیر 1396 - 15:55 | | ارسال توسط :

توانمندی ایران برای حضور در عملیات‌های بین‌المللی تایید شد

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گفت: توانمندی ایران برای حضور در عملیات‌های بین‌المللی توسط فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر تایید شد.

به گزارش بابل نوین، دکتر افشین علیخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: نشست سالانه فدارسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر برای بررسی وضعیت کشورهایی که دارای واحدهای پاسخ اضطراری ERU هستند؛ در سنگاپور برگزار شد که در این نشست ضمن اعلام وضعیت و گزارش عملیات‌ انجام شده در سطح بین‌الملل به ارایه راهکارهایی جهت توسعه، هماهنگی، بازنگری، نظرسنجی و بیان مشکلات پرداخته شد.

وی ادامه داد: کشورهای دارای واحدهای اضطراری، کشورهایی هستند که از طریق صلیب سرخ مجوز حضور و امداد رسانی در حوادث بین‌المللی را دارند.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر افزود: نشست مذکور با حضور ۲۰ جمعیت ملی برگزار شد که از این تعداد ۱۴ کشور ازجمله مانند کانادا، آمریکا، استرالیا و ژاپن و غیره دارای واحدهای پاسخ اضطراری بین المللی هستند همچنین برخی از کشورهای اطراف سنگاپور مانند مالزی، هنگ کنگ، کره، چین و نپال به منظور آشنایی با مسایل منطقه‌ای حضور داشتند.

وی با تاکید بر اینکه حضور ایران در این نشست به علت اقدام کشورمان جهت عضویت در واحدهای پاسخ اضطراری بین المللی و پذیرش توسط فدراسیون، بین المللی بود، گفت: ما از سال گذشته جهت پذیرش جمعیت هلال احمر برای حضور در عملیات بین‌المللی اقدام کرده‌ایم که پس از حضور نماینده‌های دفتر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا(منا) جهت ارزیابی و ارایه گزارش به ژنو، در نهایت توانمندی ایران توسط فدراسیون تایید شد.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر با بیان این مطلب که ایران به لحاظ فنی تمامی ویژگی‌های مدنظر فدراسیون را دارد، اظهار امیدواری کرد که در سال جاری پس از بازدید از وضعیت لجستیک ایران و بررسی شرایط، اعزام عضویت ایران به طور رسمی تایید شود./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.