امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 51761
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار مازندران تاریخ انتشار : 25 اسفند 1395 - 10:22 | | ارسال توسط :

توزیع عیدانه های فرشتگان رحمت در بابل

عیدانه های فرشتگان رحمت در بابل توزیع شد.

به گزارش بابل نوین، علی پورباقر رئیس جمعیت هلال احمر بابل در حاشیه اختتامیه طرح ملی فرشتگان رحمت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح فرشتگان رحمت و همای رحمت از سوی داوطلبان افتخاری این جمعیت تحت عنوان جشن گلریزان سالانه در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان برگزار می‌ شود.

وی افزود: جمع ‌آوری کمک‌های مردمی در طرح ملی فرشتگان رحمت از اول اسفند آغاز و تا ۱۰اسفند ادامه می یابد و از طریق همین کمک‌های بشردوستانه و داوطلبانه برای نیازمندان بد سرپرست و بی‌سرپرست سبد غذایی تهیه و با حفظ کرامت انسانی توزیع می شود که شناسایی این افراد نیازمند نیز به عهده خود داوطلبان است.

رئیس جمعیت هلال احمر بابل با بیان اینکه در این طرح ۵۰۰ سبد عیدانه کالا بین ۵۰۰ خانوار نیازمند توزیع می‌ شود، گفت: ارزش ریالی هر سبد کالا ۱۰۰ هزار تومان است که بیش از ۶۰ داوطلب افتخاری در تهیه آن نقش داشتند.

پورباقر افزود: هدف از اجرا این طرح، ترویج فرهنگ بشردوستانه در اجتماع، مشارکت اعضا هلال احمر در کار خیر، برگزاری مانور مدیریت بحران به صورت کاربردی بوده تا در صورت بروز حادثه ظرفیت زیر پوشش قرار دادن ۵۰۰ خانوار حادثه ‌دیده بررسی شود.

وی گفت: هر بسته غذایی شامل شیرینی، شکلات، ماکارونی، برنج، عدس، لوبیا، روغن، چای، کفش، لباس است.

وی در ادامه از آماده‌باش کمیته امداد و نجات خدمات سفر خبر داد و افزود: اعضای این کمیته شامل اداره آب، برق، گاز، مخابرات، آتش‌نشانی، اورژانس ۱۱۵، نیروی انتظامی، سپاه ناحیه، امداد خودرو، آرامستان است که دو جلسه اصلی به میزبانی هلال احمر و سپاه ناحیه بابل و چهار جلسه فرعی نیز در چهار بخش گتاب، بابلکنار، لاله آباد و بخش مرکزی با محوریت بخشداری برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر بابل با بیان اینکه در این کمیته ۱۴ مصوبه تنظیم شد، گفت: برپایی ایستگاه ایمنی و سلامت در ورودی شهرها، ایجاد کمپین نه به تصادف جاده‌ای و کمپین بهبود رفتار رانندگی، استقرار ۲۴ ساعته در پایگاه امداد و نجات، استقرار ۱۱۵ در ۱۱ پایگاه اورژانس و چهار ماشین امدادی برای پشتیبانی ستاد، استقرار اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ در کنار پایگاه امداد و نجات هلال احمر برای انجام اقداماتی نظیر درمان سرپایی و ارائه خدمات دارویی مسافران و همشهریان از مصوبات این جلسات بود.

پورباقر از اجرای مانور امدادی در ۲۵ اسفند در بابل خبر داد و افزود: طرح‌ های امدادی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در آماده ‌باش کامل بوده و ۲۵ اسفند مانور امدادی با حضور همه عوامل خدمات سفر شهرستان برگزار می ‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.