امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68815
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 07 آبان 1396 - 12:48 | | ارسال توسط :

توسعه روابط اقتصادی با آفریقا نیازمند تعامل بخش دولتی و خصوصی

به گزارش بابل نوین، حمید کلانتری معاون امور وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در رابطه با صادرات، استراتژی توسعه صادرات است که با تعامل بخش دولتی و خصوصی تعامل اقتصادی با آفریقا توسعه می یابد. وی افزود: رییس جمهور در انتخاب دور جدید دولت دوازدهم […]

به گزارش بابل نوین، حمید کلانتری معاون امور وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در رابطه با صادرات، استراتژی توسعه صادرات است که با تعامل بخش دولتی و خصوصی تعامل اقتصادی با آفریقا توسعه می یابد.

وی افزود: رییس جمهور در انتخاب دور جدید دولت دوازدهم در مجلس در بحث وزارت امورخارجه موضوعی در رابطه با دیپلماسی مطرح کرد که باید اولویت فعالیت این وزارتخانه در تعامل با کشورهای هدف به ویژه آفریقا پررنگ شود.

کلانتری با بیان اینکه گسترش فعالیت های دیپلماسی در مسیر اقتصادی دنبال شود، گفت: تعاملات سیاسی به سهولت با استفاده از ظرفیت های اقتصادی بین ایران و کشورهای هدف مورد توجه قرار می گیرد.
این مقام مسوول با اشاره به تجربه ای که در سال ۸۴ برای برقراری ارتباط تجاری کشورهای آفریقا اتفاق افتاد، گفت: در آن زمان قرار شد توسعه تعاملات تجاری هر استان با ۱ یا ۵ کشور آفریقایی صورت بگیرد که بدین ترتیب حدود ۳۰ الی ۴۰ کشور تحت پوشش قرار می گیرند.

به گفته وی صنعتگران و تجار نیز از این موضوع رضایت داشتند، چراکه در کنار تعاملات سیاسی تعاملات تجاری نیز به وجود آمد.

صادرات به آفریقا نیازمند مشوق صادراتی است

کلانتری با بیان اینکه در بخش تعاون ۹۳ تا ۹۵ تعاونی فعال وجود دارد، افزود: بر این اساس حداقل ۱۵ هزار تعاونی امکان بالقوه صادرات به آفریقا را دارند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۵۰ تعاونی برتر بیش از ۱ میلیون دلار صادرات داشتند، تصریح کرد: به اعتقاد بنده به جای دادن جوایز به این تعاونی ها، بهتر است از آنها برای شرکت و یک سفر جمعی و تخصصی صادرات به کشورهای هدف دعوت شود، تا بدین ترتیب فضای صادراتی کشورهای مختلف توسط این تعاونی ها شناخته شود.

کلانتری سازماندهی تعاونی ها را منوط به تعامل بخش های دولتی، خصوصی، وزارت امور خارجه و انجمن دوستی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه جهت گیری دولت مجدد به سمت صادرات شکل گرفته است، افزود: معاون اول رییس جمهور در روز ملی صادرات گزارش های خوبی مطرح کرد و از آمادگی دولت برای پرداخت مشوق صادراتی و تسهیل مسائل گمرکی خبر داد.

کلانتری ادامه داد: وزارت کار به زعم خود در جهت حمایت از حضور تعاونی ها در کشور آفریقا این آمادگی را دارد که علاوه بر رفع موانع هماهنگی های لازم با وزارت امور خارجه کشورهای مقصد نیز فراهم کند.

این مقام مسوول با بیان اینکه برقراری روابط تجاری توسعه صادرات به کشورهای دوست از جمله آفریقا نیازمند مشوق صادراتی است، یادآور شد: صادرکنندگان به سهولت می توانند به کشورهای همسایه و منطقه صادرات داشته باشند، از این رو برای صادرات باید تسهیلات لازم از سوی دولت فراهم شود، البته در این میان باید از ظرفیت های کشورهای هدف برای واردات استفاده شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.