امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50609
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 14 اسفند 1395 - 9:13 | | ارسال توسط :

تولید انحصاری اسکناس کشور در مازندران

واحد تولیدی تکاپ مازندران به عنوان تنها کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار، اسکناس، چک، صفحات پاسپورت و شناسنامه در کشور نمونه بارز خودکفایی است.

به گزارش بابل نوین، محمد پورعمران رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاید باور برخی ها این باشد که اسکناس های موجود در کشور در خارج تهیه وچاپ می شود اما باید با افتخار گفت کاغذ همه اسکناس های ملی به دست توانای ایرانی و در یک واحد تولیدی در مازندران تولید می شود.

وی گفت: این واحد تولیدی در دوران فعالیت خود تا این لحظه نشان داد که هیچ چیزی به لحاظ مسائل امنیتی، فنی، صنعتی و تکنولوژی از رقبای خارجی خود کم ندارد و حتی امکان خدمات در برهه فعلی به کشورهای همسایه را هم دارد.

محمدپور با اشاره به اینکه اجرای طرح تاسیس کارخانه تولید کاغذ های اسکناس توانست خودکفایی صنعتی و قطع وابستگی به خارج را برای صنعت ایران به ارمغان بیاورد افزود:بهره وری از امکانات و منابع داخلی، صرفه جویی ارزی،امنیت تولید اوراق بهادار واسکناس های رایج وایجاد اشتغال مولد ازدیگر دستاوردهای اجرای این طرح بوده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت مازندران گفت: ۳۲۰ نفر اکنون در این کارخانه مشغول به کار هستند که این مساله نشان دهنده اهمیت این کارخانه در کنار بسیاری از مسائل اقتصادی است.

واحد تولیدی تکاب در زمینی به مساحت ۳۲۴هزار مترمربع در حد فاصل جاده آمل به سمت چمستان واقع شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.