امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69193
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 12 آبان 1396 - 9:55 | | ارسال توسط :

ثبت ۵۳ مورد شکایت در زمینه قصور پزشکی در مازندران

به گزارش بابل نوین، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در حاشیه برگزاری همایش آموزشی پزشکی قانونی به رسیدگی ۸۳۰ پرونده ۶ ماه نخست امسال در کمسیون‌های پزشکی استان اشاره کرد و گفت:: در این مدت ۵۳ مورد شکایت از کادر درمانی برای قصور پزشکی مورد رسیدگی قرار گرفته است. وی افزود: ۶۰ درصد پرونده‌های […]

به گزارش بابل نوین، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در حاشیه برگزاری همایش آموزشی پزشکی قانونی به رسیدگی ۸۳۰ پرونده ۶ ماه نخست امسال در کمسیون‌های پزشکی استان اشاره کرد و گفت:: در این مدت ۵۳ مورد شکایت از کادر درمانی برای قصور پزشکی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی افزود: ۶۰ درصد پرونده‌های دریافتی در این مدت درباره قصور پزشکی منجر به صدور حکم شد و درمرحله پرداخت خسارت دیه قرار گرفت.

عباسی با بیان اینکه ورود تعداد پرونده‌های تشکیل شده کاهش هفت درصدی داشته است، گفت: ۳۰ پرونده در ۶ ماه نخست امسال بررسی کامل شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران موضوع‌های اهمیت رضایت و برائت آگاهانه، قصور پزشکی، ابعاد قانونی سقط جنین، مرگ در حین درمان، اهمیت مدارک و مستندات پزشکی و راهبرد‌های لازم در جهت پیشگیری از قصور را مهمترین موارد مطرح شده در این همایش برشمرد.

این همایش یکروزه با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مازندران با همت اداره کل پزشک قانونی استان و سازمان نظام پزشکی و شبکه بهداشت و درمان نکا برگزار شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.