امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70919
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 28 آبان 1396 - 10:55 | | ارسال توسط :

ثبت ۸۰ وقف جدید در مازندران

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف مازندران در گفتگوی ویژه خبری دیشب با بیان اینکه حدود ۸۰ وقف جدید در سال جاری در مازندران ثبت شد، گفت:: امروز به وقف‌هایی که منفعتی و دارای درآمد باشد نیاز داریم تا مشکلات جامعه برطرف شود. وی با بیان اینکه موقوفات دیگری مرتبط با بیمارستان، فعالیت‌های […]

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف مازندران در گفتگوی ویژه خبری دیشب با بیان اینکه حدود ۸۰ وقف جدید در سال جاری در مازندران ثبت شد، گفت:: امروز به وقف‌هایی که منفعتی و دارای درآمد باشد نیاز داریم تا مشکلات جامعه برطرف شود.

وی با بیان اینکه موقوفات دیگری مرتبط با بیمارستان، فعالیت‌های قرآنی، تحصیل دانش‌آموزان، کمک به نوعروسان، خیرات و مبرات نیز در استان وجود دارد، افزود: سه وقف جدید در سومین روز از دهه وقف در مازندران به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی با بیان اینکه ۱۴ هزار موقوفه و ۱۹۱ هزار رقبه در استان وجود دارد که همه این‌ها بیان کننده دین‌داری و دین‌مداری مردم دیار علویان است، گفت: برخی از شهرستان‌ها از ۶۰ تا ۷۵ درصد موقوفات با نیت عزاداری و تعزیه‌داری برای شهادت امام حسین (ع) در ماه محرم و صفر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: نقشه موقوفات استان با اداره ثبت و اداره اوقاف تطابق دارد و تمامی موقوفات استان دارای سابقه ثبتی و وقف‌نامه است.

وی گفت: مراجع تقلید و علما بر این تاکید دارند که هرکسی در مِلک موقوفه بنشیند و سهم وقف را پرداخت نکند اعمال انجام داده در آن دارای اشکال است و متصرف باید سهم وقف را بپردازد.

وی افزود: بسیاری از املاک اوقاف ششدانگ وقف نیستند و از چند سیر تا چند دانگ وقف هم داریم که دارنده ملک می‌تواند اقدام به خرید و فروش آن کند، اما پذیره انتقال آن را باید بپردازد و متصرف بعدی اقدام به بستن قرارداد اجاره با موقوفه کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه پذیره نقل و انتقال موقوفه طبق قانون انجام می‌شود، گفت: اجاره نامه‌ای که با مستاجران بسته می‌شود سه ساله و طبق شرایط قانونی است.

حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی افزود: سرقفلی املاک وقفی به قیمت روز قابل واگذاری و قابل وراثت است و اوقاف طبق قانون پذیره آن را دریافت می‌کند، اما این خرید و فروش هیچ‌گاه موقوفه را از حالت وقفیت خارج نمی‌کند، چون اصل ملک وقف است.

وی با بیان اینکه بسیاری از املاک وقفی از قدیم باقی مانده که برخی از این املاک مخروبه شده است و اوقاف اقدام به سرمایه‌گذاری در آن می‌کند، گفت: اوقاف و امور خیریه مازندران ۲۷ طرح عمرانی سرمایه‌گذاری موقوفات در حال اجرا دارد و بر اساس نیت واقف اجرا می‌شود.

استان مازندران از یک‌هزار و ۳۶۱ امامزاده و بقعه متبرکه میزبانی می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.