امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53172
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 11 فروردین 1396 - 11:25 | | ارسال توسط :

جایگاه زن در کلام امام علی (ع)

به گزارش بابل نوین، امام علی (ع)در قسمت انتهایی نامه ۳۱ کتاب شریف نهج البلاغه خطاب به فرزند خود امام حسن (ع)در مورد جایگاه زنان در خانواده و جامعه می فرماید:ای فرزندم، از مشورت کردن با زنان در امور سیاسی بپرهیز . زنان را روى پوشیده  دار تا چشمشان به مردان نیفتد ، زیرا حجاب ، […]

به گزارش بابل نوین، امام علی (ع)در قسمت انتهایی نامه ۳۱ کتاب شریف نهج البلاغه خطاب به فرزند خود امام حسن (ع)در مورد جایگاه زنان در خانواده و جامعه می فرماید:ای فرزندم، از مشورت کردن با زنان در امور سیاسی بپرهیز . زنان را روى پوشیده  دار تا چشمشان به مردان نیفتد ، زیرا حجاب ، زنان را بیش از هر چیز از گزند نگه دارد . خارج شدنشان از خانه بدتر نیست از اینکه کسى را که به او اطمینان ندارى به خانه در آورى . اگر توانى کارى کنى که جز تو را نشناسد چنان کن و کارى را که برون از توان اوست ، به او مسپار ، زیرا زن چون گل ظریف است ، نه پهلوان خشن .

امام در ادامه در مورد تعادل در رفتار  می فرماید:گرامى داشتن زن را از حد مگذران و او را به طمع مینداز ، چندان که دیگرى را شفاعت کند .
همچنین امام علی از تعصب و غیرت نابجای برخی مردان می فرماید:زنهار از رشک بردن و غیرت نمودن نابجا ، زیرا سبب مى شود که زن درستکار به نادرستى افتد و زنى را که به عفت آراسته است به تردید کشاند . براى هر یک از خادمانت وظیفه اى معین کن که به انجام آن پردازد و هر یک ، کار تو را به عهده آن دیگر نیندازد .
امام همچنین در مورد خوش رفتاری با خویشاوندان می فرماید:فامیل های خود را گرامى دار ، که ایشان بالهاى تو هستند که به آن مى  پرى و اصل و ریشه تواند که بدان بازمى گردى و دست تو هستند که به آن حمله مى آورى . امام در انتهای این نامه که در سالهای آخر عمر شریف خود آن را نگارش نموده است به فرزند ارشد خود می فرماید:دین و دنیایت را به خدا مى سپارم و از او بهترین سرنوشت را براى تو مى  طلبم ، هم اکنون و هم در آینده ، هم در دنیا و هم در آخرت .
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.