امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58407
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, گالری عکس, ورزشی تاریخ انتشار : 10 خرداد 1396 - 13:22 | | ارسال توسط :

جشن تولد ۸۶ سالگی ببر مازندران در بابل برگزار شد

جشن تولد 86 سالگی امامعلی حبیبی ملقب به ببر مازندران با حضور مسئولان شهری در بابل برگزار شد.


به گزارش بابل نوین،  جشن تولد ۸۶ سالگی امامعلی حبیبی از نامداران کشتی آزاد ایران و جهان  در بابل برگزار شد.
دوستداران سریع‌ترین کشتی‌گیر ایران مراسم تولد این پهلوان بابلی را که  با حضور مسئولان شهری همراه بود،  در رستوران سنتی صفویه واقع در پاساژ عطر زیستان تدارک دیدند.

محمدتقی عباسپور فرماندار ویژه بابل و معاون استاندار مازندران ضمن تبریک سالروز تولد امامعلی حبیبی اظهار کرد: پهلوانی از خصایل خوب انسانی است و به یقین می‌توان امامعلی حبیبی را نه تنها در عرصه ورزش بلکه در امور اجتماعی و عام‌المنفعه نیز  پهلوان نامید.

وی افزود: امامعلی حبیبی افتخار شهرمان است که نه تنها در بابل بلکه در سراسر مازندران همه از کودکی با نام او آشنا هستند، ما باید از ایشان بابت افتخاراتی که برای ایران و شهرمان رقم زدند قدردانی کنیم از این‌رو پل فلزی و قدیمی جاده شهید صالحی به نام ایشان نام‌گذاری شد.

امامعلی حبیبی از نامداران کشتی آزاد ایران و جهان که در پنجم خردادماه ١٣١٠ در روستای درزیکلای بابل دیده به جهان گشود، موفق به کسب افتخارات متعددی شد که از جمله آن می‌توان به مدال طلای مسابقات جهانی تهران در ۱۹۵۹، مدال طلای مسابقات جهانی یوکوهاما در ۱۹۶۱ و مدال طلای مسابقات جهانی تولید  ۱۹۶۲ اشاره کرد.

از مهم‌ترین افتخارات این پهلوان بابلی که نام و تصویرش در تالار افتخارات اتحادیه جهانی کشتی به ثبت رسید، کسب مدال طلای بازی‌های المپیک تابستانی۱۹۵۶ ملبورن در وزن ۶۷ کیلوگرم برشمرد.

وی با بیان خاطراتی از این پیروزی شیرین اظهار کرد: سال ۱۳۳۵ (۱۹۵۶) با زحمت فراوان، تلاش شبانه‌روزی و با عشق به وطن توانستم نخستین مدال طلای المپیک را میان تمام مسلمانان جهان به عنوان یک ایرانی کسب کنم. آن زمان «محمد علی کلی» در المپیک ملبورن شرکت کرده و هنوز بوکسور آماتور بود و در این مسابقات مقامی به دست نیاورد، «کلی» در فینال مسابقه به تماشای کشتی من نشسته بود و  زمانی که مسابقه را بردم دوید، مرا در آغوش کشید و از جانب همه مسلمانان دنیا به من تبریک گفت.

شایان ذکر است امامعلی حبیبی دارنده چهار مدال طلای المپیک و جهان ، در مسابقه‌های جهانی تهران موفق شد دو تن از بزرگان کشتی جهان واختانگ بالاوادزه از اتحاد شوروی و اسماعیل اوغان از ترکیه را در کمتر از سه دقیقه ضربه ‌فنی کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.