امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 86143
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 16 فروردین 1398 - 15:23 | | ارسال توسط :

حتما باید سیل بیاید مدیران نالایق تغییر کنند/هنرمند ما بایستی درد انقلاب داشته باشد

امام جمعه بابل گفت: آقای رئیس‌جمهورحتما بایستی سیلی در کشور رخ بدهد تا شما بفهمید این مدیران عملکرد خوبی ندارد، این نظرسنجی و عملکردسنجی بایستی در طول سال صورت بگیرد.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه امروز ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ دارالمومنین بابل اظهار کرد: تقوا آخرت انسان را تضمین می‌کند و آخرین توصیه مرحوم علامه طباطبایی قبل از وفاتشان توصیه زیاد به رعایت تقوای الهی بود.

وی با اشاره به در پیش بودن اعیاد شعبانیه افزود: در آستانه اعیاد شعبانیه قرار داریم، شعبان ماه جشن و سرور اهل‌بیت(ع) و ماه شریف شعبان ماهی پر برکت و با عظمت است.

امام جمعه بابل ادامه داد: پیغمبر در ایام شعبان بیشتر مشتاق نماز و روزه بود و دعا زیاد می‌خواندند، پروردگار این ماه را شعبان نامید چون خیر در این ماه شعبه شعبه می‌شود، خدای متعال سراسر ماه شعبان را با رحمتش آویخت و افرادی که برای ماه شعبان ارزش قائلند حداقل دو رکعت بیشتر نماز بخوانند، صدقه بیشتر بدهند، استغفار بیشتر کنند.

این مسئول تصریح کرد: میلاد با سعادت سیدالشهدا که به‌عنوان پنجمین و آخرین نفر از اصحاب کسا است و همه صفات‌الحیدر در ایشان جمع شد را ویژه گرامی بدارید و شناخت درست از ابعاد شخصیتی سیدالشهدا(ع) می‌تواند ما را به وجود ایشان نزدیک کند.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: امام‌حسین(ع) کثیرفضل، کثیرروزه، کثیرالصلاه، کثیر صدقه بود، با اینکه وجود سیدالشهدا(ع) دارای تمکن مالی مناسبی بود اما آن حضرت ساده زندگی می‌کرد، روز میلاد امام‌حسین(ع) روز پاسدار نامیده شده و این روز را به همه پاسداران عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی ضمن تبریک روز میلاد علمدار قیام کربلا اذعان کرد: این مناسبت به‌عنوان روز جانباز نامگذاری شده و همچنین ولادت با سعادت سیدالساجدین را تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم، ماه شعبان آغاز جشن‌های شعبانیه است، همانگونه در عزای ائمه مراسم گرفته می‌شود به همان کیفیت برای ولادت آن‌ها جشن‌های باشکوه برگزار شود، کسبه و بازاریان دست‌کم با برافراشتن یک پرچم بر سر درب مغازه خود به استقبال این اعیاد بروند، امیدوارم این کار در این شهر فراگیر شود و شاهد فضای بسیار خوب از جشن‌ها و فضاسازی اعیاد شعبانیه باشیم، از همین الان برای جشن نیمه شعبان برنامه‌ریزی شود.

خطیب جمعه بابل با اشاره به روز هنر اسلامی افزود: سالروز شهادت شهید آوینی به‌عنوان روز هنر اسلامی نامگذاری شد، هنر بهترین ابزار برای شناخت و معرفی انقلاب اسلامی است.

روحانی ادامه داد: یک فیلم، تصویر، تئاتر، نقاشی و در کل خلق یک اثر هنری بسیار اثرگذار است، در هالیوود آمریکا شهرک‌های بزرگ هنری ساخته شد تا از این طریق بر روی جامعه تاثیر بگذارد که متاسفانه تاثیر هم گذاشت، متاسفم برخی از هنرمندان که امروز به‌عنوان سلبریتی شناخته می‌شوند و افرادی ناشناخته بودند در بستر انقلاب اسلامی رشد کرده‌اند، حالا دهن باز می‌کنند و هر اراجیفی را نثار انقلاب می‌کنند.

هنرمند ما بایستی درد انقلاب داشته باشد

این مسئول تاکید کرد: هنرمند ما بایستی درد انقلاب داشته باشد، اگر بخواهیم در دهه پنجم انقلاب اسلامی حرفی داشته باشیم بایستی هنرمند انقلابی تربیت کنیم، متاسفانه نتوانستیم افراد خوبی را در این زمینه تربیت کنیم، یک فیلم دفاع‌مقدس اثرات بسیار زیادی را در یک جامعه می‌گذارد، خداوند مرحوم سلحشور را رحمت کند که به‌عنوان یک کارگردان انقلابی آثار فاخر و برجسته‌ای در عرصه انقلاب اسلامی و مفاهیم دینی خلق کرد.

وی افزود: حادثه طبیعی سیل چند روز اخیر در سراسر کشور رخ داد و دشمنان ما این حادثه طبیعی را به انقلاب اسلامی ارتباط دادند، هر حادثه برای هر کشوری ممکن است رخ دهد، در سال ۲۰۱۸ در اسپانیا، جنوب روسیه یا ژاپن سیل عظیمی رخ داد که خسارت‌هایی به مراتب زیاد به بار آورد، آیا این سیل و زلزله مربوط به نظام آن کشور هست، جالب است این احمق‌ها  بلایای طبیعی را به انقلاب و نظام ربط می‌دهند.

امام جمعه بابل اضافه کرد: دیروز به مناطق سیل‌زده سیمرغ سر زدم، مردم و بسیجیان از سراسر شهرها و روستاهای شهرستان آنجا مشغول به کار بودند، مبالغ اهدایی که شما دادید را مستقیم به دست آن‌ها رساندم که بتوانند برای کمک به مردم سیل‌زده هزینه کنند، این گروه‌ها و جمعیت‌های جهادی را دیدم که همانند جهادگران دفاع‌مقدس مشغول خدمتند.

این مسئول گفت: واقعا باید به رئیس‌جمهوری که برای مرگ یک هنرپیشه بلافاصله پیام تسلیت می‌فرستد اما در وضعیت سیل‌زدگان بعد از چند روز تماس تلفنی می‌گیرد و پیام تسلیت می‌فرستد چه باید گفت؟

حتما باید سیل بیاید مدیران نالایق تغییر کنند

حجت‌الاسلام روحانی در پایان افزود: یک حرکت خوبی در جریان سیل صورت گرفت و آن هم در عزل برخی مدیران که در زمان سیل در عرصه مدیریت حضور نداشتند، از رئیس‌جمهور سوالی دارم اینکه حتما بایستی سیلی در کشور رخ بدهد تا رئیس‌جمهور بفهمد این مدیران عملکرد خوبی ندارد، این نظرسنجی و عملکردسنجی بایستی در طول سال صورت بگیرد.

تهیه و تنظیم خبر: روح‌اله قلی‌پور

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.