امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58902
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 16 خرداد 1396 - 20:05 | | ارسال توسط :

حضور مبلغان در مناطق دورافتاده مصداق کار جهادی است

امام جمعه موقت تبریز گفت: حضور روحانیان با زبان روزه در مناطق محروم، دورافتاده و صعب‌العبور برای تبلیغ دین، مصداق کار جهادی است.

 

به گزارش بابل نوین، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی کار مبلغان را جهاد فی سبیل الله ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اعزام مبلغان حوزوی به مناطق مختلف کشور همزمان با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: حضور روحانیان با زبان روزه در مناطق محروم، دورافتاده و صعب‌العبور برای تبلیغ دین، مصداق کار جهادی است.

وی با بیان این‌که دین مبین اسلام به واسطه چنین اقدامات جهادی به عزت و تعالی رسیده است، تصریح کرد: گاه مشاهده می‌شود طلاب در گرمای بالای ۵۰ درجه برای انجام تکلیف دینی و تبلیغ معارف اسلامی در مناطقی حضور می یابند که مردم آن مناطق از آب آشامیدنی برخوردار نیستند، چنین کارهای ارزشمند با هیچ مسأله‌ای قابل جبران نیست.

آیت الله آل‌هاشم با اشاره به این‌که حضور جهادی طلاب در مناطق محروم و روستایی همزمان با ماه مبارک با آثار و برکات معنوی بسیاری همراه است، گفت: طلاب علوم دینی بدانند که چنین اقداماتی منجر به روی آوردن توفیقات ارزشمندی می شود که در آینده انسان را به بهترین راه‌ها در جهت سعادت دنیا و آخرت رهنمون می سازد.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که استان آذربایجان‌شرقی با کمبود روحانی و مبلغ دینی روبه‌روست، خاطرنشان کرد: بیش از هزار روستای بالای ۸۰۰ نفر جمعیت در استان فاقد روحانی مستقر هستند که مردم تنها بخشی از این تعداد روستا در ایام مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، محرم و صفر شاهد حضور مبلغ حوزوی می باشند.

وی با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه استان، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادهای متولی باید به فکر پوشش حداکثری برای تبلیغ معارف دینی در استان باشند، گفت: گاه یک روحانی مستقر مجبور است چندین روستای همجوار و پهناور را به تنهایی تحت پوشش قرار دهد که این امر بسیار طاقت‌فرسا است.

آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: حوزه علمیه قم نیز در بحث اعزام مبلغ در مناسبت‌های دینی بایستی از مبلغان بومی برای اعزام به منطقه آذربایجان استفاده کند، چراکه مردم این منطقه به ویژه در مناطق روستایی با زبان فارسی آشنا نیستند، ضمن این‌که تبلیغ با زبان مادری مردم اثرگذاری بیشتری به دنبال دارد./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.