امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 39192
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 16 آذر 1395 - 16:25 | | ارسال توسط :

حل گرفتاریهای زندگی در گرو برپایی نماز است

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: با توجه به جایگاه و اهمیت بالای نماز در زندگی، برپایی آن باید همواره مورد توجه قرار گیرد، چرا که حل بسیاری از گرفتاریهای زندگی فردی و اجتماعی به نماز وابسته است و بدون آن حل نمی‌شود.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام علی محمدی تاکندی،‌ استاد حوزه علمیه صبح امروز در دومین اجلاس استانی نماز که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به آثار نماز، گفت: انسان در شبانه روز به نماز نیاز دارد و اگر از آن دور باشد به تعبیر امروزی شارژ نمی‌شود، در واقع ما خود را با نماز شارژ می‌کنیم.

وی سپس با بیان اینکه نماز انسان را از بهشت دور می‌سازد، ابراز داشت: با توجه به آیات قرآن کریم، در قیامت بهشتیان هنگامی که دوستان خود را در جهنم می‌بینند و علت این اتفاق را از آنان می‌پرسند، دوری از نماز را علت جهنمی بودن خود می‌دانند، بنابراین نماز دارای تأثیر بسیاری در سرنوشت افراد است.

حجت الاسلام محمدی تاکندی ادامه داد: در زمان حاضر بسیاری از فرزندان ما از نماز دور می‌شوند و یا در نماز کاهل هستند، این نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که گرفتاری هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: ادای حق مردم، پرداخت زکات و وجوهات شرعی و همنشینی با خوبان نیز در کنار توجه به نماز دارای اهمیت است، چرا که دوری از این دو نکته نیز در کنار دوری از نماز عامل دور شدن از بهشت و ورود در جهنم به شمار می‌آید.

این استاد حوزه علمیه در پایان با تأکید بر اهمیت نماز، گفت: با توجه به جایگاه و اهمیت بالای نماز در زندگی، برپایی آن باید همواره مورد توجه قرار گیرد، چرا که حل بسیاری از گرفتاریهای زندگی فردی و اجتماعی به نماز وابسته است و بدون آن حل نمی‌شود./م

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.