امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 30298
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, با شهدا, سخن سردبیر, فرهنگ و هنر, مذهبی تاریخ انتشار : 10 مهر 1395 - 11:40 | | ارسال توسط :

حماسه ۹ دی فتنه ۸۸ را پاک کرد/ در دولت یازدهم بر ناهنجاری‌های اجتماعی افزوده شد/ بی‌خیالی مسئولان مردم را آزرده کرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم، حماسه 9 دی را پس از عاشورای سال 88 مورد اشاره قرار داد و گفت: حماسه بزرگ 9 دی موجب پاک شدن جریان فتنه از جامعه ما شد که از برکات ماه محرم بود.

۱۱

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، دکتر سیدمحمد حسینی در یادواره ۲۳ شهید منطقه کمانگرکلا و ۳ شهید مدافع حرم بابل با بیان این مطلب که ما وظایف خطیری در قبال شهدا داریم، اظهار کرد: مردم وظایف خود را در قبال انقلاب بیش از اندازه خود انجام دادند و انتظار خدمت صادقانه و با تمام وجود را از مدیران و مسئولان دارند.

وی افزود: رنج‌ها و مشکلات زیادی برای این انقلاب کشیده شده و با عبور از فراز و نشیب‌های زیاد، به خاطر حضور مردم در صحنه و تبعیت از ولایت امروز به جایگاه بلندی در عرصه‌های مختلف دست پیدا کردیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، عمل نکردن مسئولان نسبت به وظایف خود در قبال مردم و انقلاب را موجب نارضایتی مردم دانست و تاکید کرد: به خاطر تساهل، تسامح، روحیه خستگی و حاکم نبودن روحیه حماسی و انقلابی در بین برخی از مسئولان، انقلاب از مسیر اصلی خود دور می‌شود و این مساله نارضایتی جامعه و مردم را درپی خواهد داشت.

وی با اشاره به درپیش بودن ماه محرم، از این ماه به عنوان ماه بصیرت و بیداری نام برد و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ریشه در قیام حسینی دارد زیرا قیام ۱۵ خرداد به عنوان پایه‌گذار انقلاب از ماه محرم شکل گرفت.

حسینی حماسه ۹ دی را پس از عاشورای سال ۸۸ مورد اشاره قرار داد و گفت: حماسه بزرگ ۹ دی که موجب پاک شدن جریان فتنه از جامعه ما شد از برکات ماه محرم بود، وعاظ و مداحان در ماه محرم از مطالبی که باعث روشنگری و بصیرت در جامعه می‌شود استفاده کنند تا روحیه انقلابی در جامعه ما همچنان زنده بماند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی به وعده‌های مسئولان دولت یازدهم در حین مذاکرات هسته‌ای اشاره و تصریح کرد: آقایان که تمام مشکلات کشور حتی آب خوردن مردم را به برجام گره می‌زدند، چرا با گذشت چند ماه از اجرای برجام در پاسخ به مردم برای انجام وعده‌های داده شده در مانده‌اند!

وی با بیان این مطلب که الان بسیاری از مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت است، خطاب به مسئولان دولت یازدهم تاکید کرد: آیا شما وظایف خود را در قبال مسئولیت خود برای خدمت به مردم انجام داده‌اید که الان پس از برجام مدعی می‌شوید که کشور مشکلی ندارد.

حسینی با سنگین خواندن وظایف مسئولان ارشد کشور در قبال شهدا و ایثارگران، افزود: متأسفانه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم بر اساس آمار ناهنجاری‌های اجتماعی افزایش یافته و در عوض شتاب رشد علمی و فناوری ایران کاهش پیدا کرده است، بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور متوقف شده است و الان با تعطیلی مراکز بزرگ تولیدی مواجه هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ مردمی برای اداره انقلاب و نظام اسلامی تصریح کرد: مردم ما مردم وفادار به نظام و کشور هستند، در اوج مشکلات کشور از جمله در جنگ تحمیلی با همه وجود پای انقلاب ایستاده‌اند اما با مشاهده بی‌خیالی عده‌ای از مسئولان برای حل مشکلات کشور، روح آنها دچار آزردگی شده است.

وی ادامه داد: نباید به خاطر تساهل، تسامح و کوتاهی‌های مسئولان اجرایی، کشور به قهقرا برود و مردم دل‌آزرده از نظام اسلامی شوند.

وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد بر لزوم قدرشناسی مسئولان از شهدا، ایثاگران و ادامه دادن این مسیر تاکید و گفت: شهدای دفاع مقدس ادامه‌دهنده راه شهدای کربلا بودند و امروز هم شهدای مدافع حرم همان مسیر نورانی را طی می‌کنند، شهدای مدافع حرم مردانه در مقابل جریان استکباری ایستادند تا امروز در امنیت باشیم، برخی‌ها در موضوع حمایت از مقاومت و حضور مدافعان حرم در سوریه خودشان را به تجاهل می‌زنند و کمک جمهوری اسلامی به جریان مقاومت در سوریه، لبنان و فلسطین آنها را ناراحت کرده است.

وی با تاکید بر این نکته که اگر ایستادگی مدافعان حرم در سوریه و عراق نبود، امروز امنیت ملی ما دچار آسیب می‌شد، اظهار کرد: مگر در جنگ تحمیلی ما آغازگر جنگ بودیم که مورد تهاجم شدید مزدوران بعثی قرار گرفتیم و حتی برای امنیت ملی خودمان هم که شده باید از جریان مقاومت در قبال جبهه تفکیری صهیونیستی حمایت کرد.

عضو کابینه دولت دهم، مهم‌ترین ابزار را در حوزه امنیت بین‌الملل، قدرت بازدارندگی دانست و افزود: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی از جمله در حوزه دفاعی موجب دور شدن سایه جنگ از کشور شد نه مذاکره با قدرت‌های استکباری که هر روز علیه انقلاب و نظام اسلامی توطئه‌های جدیدی را طرح‌ریزی می‌کنند، قدرت دفاعی و فناوری‌های جوانان غیور ایران اسلامی از جمله در حوزه‌های موشکی موجب این شد که دشمن فکر حمله نظامی به ایران را از سر خود دور کند.

وی با اشاره به خاطرات و مصاحبه شیمون پرز در خصوص علت عدم حمله رژیم صهیونیستی به ایران، افزود: قاتل جنایتکار قانا در خاطراتش و مصاحبه‌ای که این روزها بعد از مرگ وی منتشر شد به صراحت از تبعات حمله اسرائیل به ایران سخن می‌گوید و وحشت داشت زیرا در صورت کوچکترین خطایی از هر یک از دشمنان ما تبعات سنگین و بزرگی نصیب آنها خواهد شد.

حسینی بابیان این مطلب که با افکار لیبرالی و تکنوکراتی نمی‌توانستیم در حوزه‌های بزرگی مانند هسته‌ای و موشکی جهش‌های بزرگ علمی و پیشرفت‌های حیرت‌آور داشته باشیم، گفت: با وجود جهادگران تابع ولایت مانند شهید تهرانی مقدم‌ها توانستیم به این جایگاه بزرگ دست پیدا کنیم، اگر توفیقاتی در کشور بود به واسطه تبعیت از ولایت فقیه بود و تخطی از فرامین ولایت موجب آسیب‌پذیری ما می‌شود.

وی ولایت را مرکز وحدت و انسجام در کشور دانست و تاکید کرد: احمدی‌نژاد در برابر توصیه مقام معظم رهبری با توجه به مصالح کشور تبعیت کرد اما برخی‌ها حتی دستورات صریح مقام معظم رهبری را مانند برخود با مدیران متخلف فیش‌های حقوقی نجومی به اجرا در نمی‌آورند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان این مطلب که احمدی‌نژاد با خضوع در برابر توصیه مقام معظم رهبری ولایتمداری خود را نشان داد، اظهار کرد: حفظ نظام به تعبیر امام راحل از اوجب واجبات است و رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از شکاف و دو قطبی در کشور این توصیه را فرمودند چون عده‌ای از افراد در کشور برای مصالح نظام و مردم دل نمی‌سوزانند.

وی افزود: در سال ۸۸ تذکرات و توصیه‌های مختلفی از جانب مقام معظم رهبری هم به صورت خصوصی و هم علنی به برخی از افراد داده شد اما عدم تمکین آنها در برابر ولایت موجب فتنه‌ای ۱۰ ماهه در کشور شد، فتنه ۸۸ برای ایجاد خلل در رشد کشور از جمله در حوزه‌های علمی، فناوری و در زمینه توسعه حوزه نفوذ کشور بود، ما در حال شتاب علمی و ارائه خدمات گسترده دولت اسلامی به مردم بودیم و پیشرفت‌هایی که در داخل کشور داشتیم ناگهان دشمنان خارجی و داخلی ایران این وضعیت آشفته و فتنه‌انگیزی را به بهانه انتخاب در کشور به راه انداختند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خیانت برخی‌ها در جریان فتنه ۸۸ برای قدرت طلبی بود و تا آنجا پیش رفتند که ضمن ارتباط با ضد انقلاب خارج‌نشین به مقامات غربی تحریم کشور را توصیه می‌کردند.

وی احساس ضعف در برابر دشمنان را مغایر با شعار “هیهات من الذله”حسینی دانست و تصریح کرد: در دوره دولت اصلاحات با تاکید بر آزادی، از فرهنگ آمریکایی و جامعه مدنی تجلیل شد و نتیجه آن نامیدن ایران به عنوان محور شرارت از سوی مقامات آمریکایی بود، احساس ضعف در برای دشمنان موجب وقیح‌تر شدن دشمنان ما می‌شود و این با مرام و مسلک عاشورایی منافات دارد زیرا شعار “هیهات من الذله” برای سربلندی و عزت‌مداری است.

حسینی با اشاره به عدم خوشبینی مقام معظم رهبری برای مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات هسته‌ای، گفت: عده‌ای با تبلیغات خود این تفکر را در کشور راه انداختند که با گفتگوی مستقیم با آمریکا در  مساله هسته‌ای می‌توانند مشکلات را حل کنند اما نتیجه برجام واهی و خیالی بودن این تصور را به اثبات رساند، دولت آمریکا یک دولت عهدشکن است و اصلا قابل اعتماد نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به افزایش مشکلات اجتماعی و تعطیلی مراکز تولیدی در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: وقتی افکار عمومی عملی نشدن وعده‌های داده شده برای برجام از جمله رفع مشکلات محیط زیست، اشتغال، آب و دیگر وعده‌های داده شده را پس از ماه‌ها از اجرای برجام مطالبه می‌کند، حرف‌های دیگری از مسئولان شنیده می‌شود.

وی خطاب به مسئولان دولت یازدهم، گفت: بسیاری از پروژه‌های علمی و اقتصادی کشور که با روحیه جهادی و انقلابی در حال رشد چشمگیری بود، کاهش پیدا کرده است و این مسائل آیا دغدغه‌ای برای شما ایجاد نمی‌کند؟

حسینی با انتقاد شدید از پذیرش خود تحریمی در جریان FATF، تصریح کرد: حضور در محفل شهدا ما را به رسالت خطیرمان بیشتر آشنا می‌کند، ما نمی‎توانیم در این گونه مسائل بی‌تفاوت باشیم و در جشنواره رسانه گیلان با نام ابوذر گفتم که باید به امر به معروف و نهی از منکر ابوذر توجه کنیم، نباید سکوت کنیم و ابوذرها باید فریاد برآورند.

وزیر سابق ارشاد ادامه داد: البته باید پشت سر رهبر حرکت کنیم، وقتی رهبر می‌گویند موقعیت امروز ما موقعیت جنگ احزاب است، ارتجاع عرب، صهیونیست‌ها و غربی‌ها دست به دست هم دادند، ما در یک جبهه نمی‌جنگیم در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و در همه حوزه‌ها در حال نبرد هستیم، باید مراقبت کنیم و باید به وظیفه خود را نسبت به شهدا عمل کنیم.

وی با انتقاد از سخنان برخی افراد در مورد تسلیحات نظامی گفت: این حرف‌هایی که برخی‌ها می‌گویند بیاییم مانند آلمان و ژاپن عمل کنیم، چرا به این نکته توجه نمی‌کنند که آنها در جنگ جهانی شکست خورده بودند و به همین دلیل به آنها گفتند نباید برنامه نظامی و تسلیحاتی داشته باشید در حالی که همین الان اعتبارات نظامی آنها چندین برابر ماست و همچنان کار نظامی می‌کنند و قدرت و توان دارند، ما موقعیت و دست برتر را در منطقه با وجود همین جوانان و مردم ولایی داریم، همین جوان‌هایی که مسیر خودشان را تعیین کردند و با صداقت و اخلاص در صحنه حضور دارند و بتوانند و اگر گوش به فرمان رهبری باشند حتما پیروز خواهیم شد.

حسینی با انتقاد از برخی بی‌توجهی‌ها به اقتصاد و فرهنگ در جامعه، افزود: اگر به اقتصاد مقاومتی به موقع عمل شده بود فقط شعار نبود، اگر به نقشه فرهنگی کشور عمل شده بود نه اینکه به بایگانی سپرده شود، اگر در سیاست خارجی از موضع عزت در کنار حکمت و مصلحت استفاده کرده بودیم و رهنمودهای رهبری را مدنظر قرار داده بودیم این مشکلات را نداشتیم.

وی با اشاره به برخی خدمات دولت قبل و تبعیت رییس دولت نهم و دهم از رهبری ادامه داد: نباید از خدمات دولت‌های گذشته از جمله مسکن مهر بی‌تفاوت گذشت، نباید به دنبال تخریب همه عملکردهای دولت‌های قبل باشیم، شما دیدید که احمدی‌نژاد بعد از توصیه رهبری نامه نوشت و ولایت‌مداری خود را اعلام کرد و این تبعیت از رهبری قابل حمد و ثنای الهی است، می‌بینیم که برخی از نصایح رهبری در افراد اثر نمی‌کند و راه خودشان را می‌روند، آنها نباید ادعای ولایتمداری کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم در مسئله حقوق‌های نجومی گفت: شما می‌بینید که همین حقوق‌های نجومی که رهبری هشدار دادند که باید با آنها برخورد شود و اموال و ثروت‌ها به بیت‌المال بازگردانده شود، آقایان در نهایت گقتند ۱۴، ۱۵ نفری بودند و تمام می‌کنند قضیه را، این تبعیت نیست و می‌بینیم که در ظاهر می‌گویند اطاعت می‌کنیم اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد، برخی از افرادی که در ابتدای انقلاب با امام بصورت روشن مخالفت می‌کردند بهتر بودند وضعیت و تکلیف مشخص بود تا اینکه برخی افراد امروز به ظاهر حرف رهبری را می‌پذیرند اما در عمل می‌خواهند نظام را دور بزنند

حسینی افزود: امیدواریم با حکمت رهبری در مورد انتخابات ۹۶ نیروهای حزب‌الهی منسجم شوند، الان وقتی است که به برکت روحیه انقلابی مردم باید اتفاق تازه‌ای رخ دهد و رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه رهبر فرمودند: “فردای کشور بهتر از امروز خواهد بود” و این وضعیت بهتر به اتکای جوانان انقلابی و پیشکسوتان راه جهاد شهادت خواهد بود، با برخی از افراد که خوی اشرافیگری و لیبرالی دارند نمی‌شود کاری از پیش برد اما با توده‌های مردم و افراد متدین می‌شود انقلاب را به سرمنزل مقصود رساند.

وی در پایان گفت: باید به روحیه اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی، غرور و رفتار غیر مردمی که برخی‌ها دارند پایان داد، مردم خودشان در سال آینده وضعیت را دگرگون خواهند کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۱
  1. د .ابراهیمی :
    14 مهر 95

    این قبیل صحبتها و اعلام دیدگاههبا که توسط ایشان صورت گرفته زمینه سازی برای کسب ارا انتخاباتی اینده است . مجددا کیسه هایی که مدتی است خالی شده است دوخته خواهد شد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.