امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63774
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 25 مرداد 1396 - 12:11 | | ارسال توسط :

حمایت از تولید در حد شعار باقی مانده است/ دریافت تسهیلات برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد

به گزارش بابل نوین، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص حمایت از صنایع کوچک و واحدهای تولید خرد گفت: ساختار اقتصاد کشورهای صنعتی را بنگاه های کوچک و متوسط و واحد های خرد تولیدی،خدمات فنی و توزیعی شکل می دهند و تقویت این بخش جزو الزامات اقتصادی محسوب می شود. وی افزود: برخلاف دنیا […]

به گزارش بابل نوین، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص حمایت از صنایع کوچک و واحدهای تولید خرد گفت: ساختار اقتصاد کشورهای صنعتی را بنگاه های کوچک و متوسط و واحد های خرد تولیدی،خدمات فنی و توزیعی شکل می دهند و تقویت این بخش جزو الزامات اقتصادی محسوب می شود.

وی افزود: برخلاف دنیا که تقوییتsmeها (بنگاه های کوچک) را مدنظر قرار می دهند و امروز کشورهای توسعه یافته توسط همین بنگاه ها پیشرفت داشتند، ما در این چند سال اخیر به صورت واقعی از تولید حمایت نکردیم.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بخشی از بنگاه ها در قالب صنعت از برخی حمایت ها و تسهیلات برخوردار بوده اند، اما بسیاری از واحدهای دیگر شامل این حمایت ها نشده اند ضمن اینکه میزان بهره بانکی آنقدر بالاست که آن تعداد واحدهایی هم که موفق به دریافت تسهیلات شده اند با مشکل بازپرداخت مواجه هستند.

فاضلی با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات توجیه اقتصادی برای تولیدکنندگان ندارد، بیان کرد: در دودهه اخیر بانکداری به سمت دلالی و سوداگری میل کرده و بخشی از اصناف که جز واحدهای کوچک و متوسط هستند از هیچ گونه تسهیلات و اعتبار استفاده نکردند.

وی در پایان تصریح کرد: با شعار نمی توان از تولید حمایت کرد و متولیان باید این را بپذیرند و هم قوانین باید در این امر بهتر شود و همه دولت و بانک ها در تحقق واقعی حمایت گام بردارد و امیدواریم که درآینده وضعیت بهتری شاهد باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.