امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75994
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 12 دی 1396 - 16:48 | | ارسال توسط :

حمایت خیران نباشد، کلاس‌های قرآنی تعطیل می‌شود

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام داوود زاهدی، امام جمعه شهر روداب سبزوار، با اظهار اینکه از حدود دو سال قبل بودجه‌های قرآنی کم شده و نزدیک به صفر رسیده است، گفت: با توجه به نبود بودجه و وضعیت مالی نامناسب خیران از ابتدای سال جاری حق‌الزحمه محدودی به مربیان قرآن پرداخت شده است. وی با اشاره […]

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام داوود زاهدی، امام جمعه شهر روداب سبزوار، با اظهار اینکه از حدود دو سال قبل بودجه‌های قرآنی کم شده و نزدیک به صفر رسیده است، گفت: با توجه به نبود بودجه و وضعیت مالی نامناسب خیران از ابتدای سال جاری حق‌الزحمه محدودی به مربیان قرآن پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون توسط ۱۰ مربی قرآنی بیش از ۲۵۰ حافظ قرآن تربیت شده است، ادامه داد: برخی از مربیان قرآنی از افراد شرکت کننده در کلاس‌های آموزشی بودند که بدون هیچ چشمداشتی شروع به آموزش قرآن کردند.
امام جمعه روداب افزود: در سال‌های گذشته از نظر اقتصادی، وضعیت درآمدی کارخانجات صنعتی، وضعیت اقتصادی شهرداری و اوضاع اقتصادی خیران مناسب بود و می‌توانستند کمک مالی کنند ولی با وضعیت بد اقتصادی به وجود آمده حتی جذب کمک خیران نیز تا حدودی از دست رفته است.
وی با بیان اینکه با حداقل کمک، کلاس‌های قرآن را پا برجا نگه داشته‌‍ایم، تصریح کرد: در بحث موقوفات نیز این منطقه موقوفه قرآنی ندارد.
حجت‌الاسلام زاهدی با گلایه از وضعیت نامناسب موقوفات روداب اضافه کرد: ایجاد وقف قرآنی یکی از نیازهای این منطقه برای اداره کلاس‌های قرآنی و ادامه حیات این کلاس‌ها است.
امام جمعه روداب با تقدیر و تشکر از تمام مربیان قرآنی منطقه که بدون هیچ چشمداشتی تاکنون به کارشان ادامه داده‌اند، بیان کرد: اگر چه گاهی در این کلاس‌ها به دلیل مشکلات موجود ریزش داشتیم ولی تلاش کرده‌ایم با حداقل‌های ممکن کارمان ادامه داشته باشد و به رکود و تعطیلی کشانده نشود.
وی با اظهار اینکه از موسسه قرآنی این شهر فقط یک تابلو مانده و هیچ فعالیت دیگری مشاهده نمی‌شود، ابراز کرد: فرهنگ قوی شهر روداب به نحوی بوده که قبل از تأسیس نهاد امامت جمعه در این شهر کلاس‌های قرآنی داشته‌اند و حافظان و قاریان قرآنی بسیاری در طول سال‌های گذشته تحویل جامعه داده‌ است.
وی با تأکید بر حمایت خیران از فعالیت‌های قرآنی، بیان کرد: اگر مسئولان و خیران حمایت نکنند، در آینده نزدیک باید شاهد تعطیلی کلاس‌های قرآنی و به رکود رفتن برنامه‌های قرآنی باشیم.

یادآور می‌شود، بخش روداب سبزوار دارای ۶۱ روستا با حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت است که ۴۱ روستای آن بالای ۲۰ خانوار و ۲۰ روستا نیز پایین تر از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.