امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60199
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 03 تیر 1396 - 14:41 | | ارسال توسط :

حمایت وزارت بهداشت از ۱۰ فیلم تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان

معاونت اجتماعی وزارت بهداشت از تداوم حمایت وزارتخانه متبوعش از تولیدات سینمایی و تلویزیونی با موضوع سلامت در سال جدید خبر داد.

به گزارش بابل نوین،  سید محمد هادی ایازی در گفت و گو با بانی فیلم، گفت: یکی از رویکردهای وزارت بهداشت در دور جدید فعالیت خود، توجه خاص به حوزه فرهنگ سلامت بوده است. این مسئله از جهت تأثیر آن بر اصلاح رفتار مردم در تغییر سبک زندگی برای سلامتی بیشتر مهم است. به ویژه آنکه در کنار آن تلاش کرده ایم تلاش های مجدانه جامعه پزشکی و پرستاری را انعکاس دهیم. در واقع به همین خاطر هم موسسه آوای هنر سلامت تأسیس شد تا به نفع تغییر سبک زندگی هموطنان در راستای زیستی سالم و سلامت، در تولید و حمایت از آثاری با این مضمون فعالیت کند. معاونت اجتماعی وزارت بهداشت افزود: جشنواره فیلم سلامت و دیگر اقدامات فرهنگی با شعار «شهر عاری از دخانیات» که آثار مختلف در حوزه عکس و کاریکاتور را پوشش دادند و استقبال گرمی هم از سوی هنرمندان از آن صورت گرفت، بخشهایی از اقدامات فرهنگی سلامت محور وزارت بهداشت بوده است. متعاقب این اقدامات، سریال «پریا» سال گذشته با موضوع بیماری ایدز ساخته شد که مردم آنرا به شدت پسندیدند و جزو مجموعه های پر مخاطب سیما بود. در کنار این سریال، وزارت بهداشت از ساخت سریال «پرستاران» به کارگردانی علیرضا افخمی و محمود رضا تخشید و شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی داود هاشمی هم حمایت کرد که سال گذشته سری اول آن پخش شد. امروز (سه شنبه) هم شاهد پایان تصویربرداری سری دوم آن بودیم. قرار است ابتدا خلاصه ای از ۲۶ قسمت که سال گذشته پخش شد، از ۱۴ تیر طی یک هفته روی آنتن رود و سپس بخش های جدید پخش شوند. به نظر می رسد با پخش سری جدید این سریال موفق شویم بخشی از زحمات جامعه پرستاری و پزشکی را به اطلاع مردم برسانیم. ضمن اینکه به بحث آموزش های حوزه سلامت در خلال این سریال پرداخته شده است.
ایازی همچنین درباره برگزاری دومین دوره جشنواره سلامت توضیح داد: دومین دوره این جشنواره از اول شهریور امسال به مدت پنج روز برگزار خواهد شد. رویدادی که امیدواریم طی سالهای آتی هم ادامه پیدا کند تا اهالی هنر و فرهنگ در حوزه سلامت، آثار مختلفی را برای شرکت و نمایش در آن ارائه دهند. این جشنواره در حوزه آثار نمایشی در تمام قالب های تلویزیونی، سینمایی، مستند و… پذیرای تولیدات خواهد بود.
وی همچنین خبر داد: ما در شورای فرهنگی وزارت بهداشت مصوب کردیم در ساخت فیلم های سینمایی در حوزه سلامت مشارکت داشته باشیم. برای این مهم مطابق تصویب سال گذشته، از ۱۰ فیلم هر کدام به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان حمایت خواهیم کرد.
یادآور می شود سری دوم سریال «پرستاران» به کارگردانی علیرضا افخمی، محمود رضا تخشید و شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی داود هاشمی از ۱۴ تیرماه روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.
بازیگران سریال پرستاران عبارتند از: امین زندگانى، لیندا کیانی، عاطفه رضوی، فاطمه گودرزی، الناز حبیبی، فربیا نادری، محمد عمرانی، مهوش صبرکن، ‎میرطاهر مظلومی ، محمد فیلى، حسن اسدی، مرتضی کاظمی، شهرام قائدی، شهرام عبدلی، صفا آقاجانی، رضا توکلی، گیتی معینی، هما خاکپاش، فریده دریامج، نسرین نکیسا، شهنام شهابی، سیاوش خیرابی، اشکان اشتیاق، الهام طهوری، مختار سائقی، مهدى صبایی، محمد بزرگمهر، ایمان باقری، کاوه آشنا، باران زمانی، شیرین صفرى، شیوا بلوچی، مریم یوسف، محمدرسول صفری، حسین سلیمانی، وحید شیخ زاده، مهرداد سلیمی، خسرو خان محمدی، محمدرضا رهبری، سپیده موسوی، المیرا دهقانى و …/ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.