امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 44568
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 27 دی 1395 - 17:16 | | ارسال توسط :

حوزه انقلابی باید عالمانه و مستدل از مواضع رهبری دفاع کند/ برخی در حوزه هنوز نفهمیده اند ولایت فقیه یعنی چه

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که برجام افساری دردست آمریکا است، گفت: حوزه انقلابی حوزه ای است که مواضع ولی فقیه را با استدلال و پشتوانه علمی در تمام دنیا منتشر کند.

به گزارش بابل نوین، آیت الله سیفی مازندرانی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، امشب در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت نواب صفوی در مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان قم برگزار شد، اظهار داشت: این مجلس برای بزرگداشت شهید مبارزه با طاغوت برگزار شده و در رابطه با هدف این شهید و هدف امروز ما صحبت هایی خواهم کرد.

وی با بیان این که هدف شهید نواب صفوی که در جوانی به شهادت رسید مبارزه با طاغوت بود، گفت: هیچ انگیزه ای در او به جز مبارزه با طاغوت نبود و خداوند در قرآن فرمود که من به همه انبیا وحی کردم و هدف از بعثت انبیا مبارزه با طوغوت بود.
آیت الله سیفی مازندرانی با بیان این که اقامه دین الهی  که هدف اصلی از بعثت است بدون مبارزه با طاغوت و برداشتن طاغوت امکان پذیر نیست، افزود: شهید نواب صفوی در جامعه ای بود که طاغوت حاکم بود و برای ادای رسالت راه انبیای الهی راهی جز مبارزه با طاغوت نمی دید زیرا مبارزه با طاغوت اصل است.
وی با بیان این که هر عنصری که در مقابل حکم الهی بایستد و یا خود محور و خود رأی باشد طاغوت است، خاطرنشان کرد: هیچ فرقی نمی کند که طاغوت در چه لباسی باشد؛ در کتب فقهی آمده است که کسی که شرایط ولایت بر مردم که خداوند بیان کرده را نداشته باشد و بر مردم حاکم باشد حتی اگر در لباس روحانی هم باشد طاغوت است.
استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که هدف نزول قرآن کریم حکومت در بین مردم با خط و مشی الهی است، گفت: برخی از افراد به خاطر این که یک حزب و گروه از آن ها خوششان بیاید و از او حمایت کنند به نام اسلام حرفی را می زنند که خلاف خط و مشی الهی است.
وی با بیان این که ما امروز مفتخریم که بعد از حکومت حضرت علی(ع) اولین حکومتی هستیم که یک فقیه اسلام شناس بر مردم حاکم است، گفت: همان ولایتی که رسول الله(ص) بر مردم داشت و همان اختیاری که امام عصر(عج) و ائمه معصومین(ع) در شؤون حکومت دارند فقیه جامع الشرایط هم دارد.
آیت الله سیفی مازندرانی ابراز داشت: شیخ انصاری در کتاب قضاء خود صریحا از ولایت مطلقه فقیه نام برده است و همانطور که امام عصر(عج) حجت خداوند هستند بر حکومت بر مردم، فقیه هم حجت امام عصر(عج) است و اگر کسی ادعای ایمان به رسول خدا(ص) داشت ولی در مشاجرات و منازعات سیاسی از ولی فقیه تبعیت نکند قرآن به او می گوید تو ایمان نداری.
کسی که از ولی فقیه تبعیت نکند ایمان ندارد
وی با بیان این که خداوند در آیه ۶۵ سوره نساء می گوید هرگز انسانی نمی تواند ادعای ایمان کند مگر این که در منازعات سیاسی و دیگر ابعاد حکومت حکم رسول خدا(ص) را تبعیت کند، تصریح کرد: فقیه جامع شرایط فتوا و رهبری که از علم و تدبیر لازم برای رهبری برخوردار باشد در حکم رسول خدا(ص) است.
استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: فقیهی که جامع شرایط باشد ولی ترسو باشد با چند بمب گذاری مخ فرماندهی اش مختل می شود؛ مرجعیت هرگز ملازمه با رهبری و حکومت ندارد و نیاز به شرایط دیگری از جمله تدبیر و شجاعت دارد.
وی اظهار داشت: اگر مسؤولی می خواهد که در زمره طاغوت ها قرار نگیرد باید ولایت فقیه را برای خود حاکم قرار دهد و اگر حکم و ولایت فقیه جامع الشرایط نباشد رییس جمهور هم در حکم طاغوت می شود.
معیار الهی بودن سیاست های دولت مطابقت با مواضع ولایت فقیه است
آیت الله سیفی مازندرانی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم مواضع مسؤولان خود را بسنجیم که در راستای ولایت الهی است باید ببینیم که آیا مواضع شان در جهت مواضع رهبری است یا خیر و این یک معیار است.
حکم ولی فقیه حاکم بر قوانین بین المللی است
وی به مسأله برجام اشاره کرد و گفت: مذاکره با سران استکبار اگر منهای شروط ۹ گانه رهبری که تصریح کردند باشد از نظر شرع این توافقنامه بی اعتبار است و من تأسف می خورم که برخی اساتید حوزه در این باره می گویند این یک قانون بین المللی است؛ معلوم می شود که این هنوز نفهمیده است ولایت فقیه چیست.
استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که نظریه ولایت فقیه امام خمینی(ره) این است که ولایت فقیه در شؤون حکومت مانند ولایت رسول خدا(ص) و ائمه(ع) است، ابراز داشت: اگر ما الان در محضر امام عصر(عج) حاضر بودیم و ایشان بر ما ولایت داشت آیا اوامر او قوانین بین المللی می شناخت؟
برجام مانند افساری در دست آمریکا است
وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری از همان ابتدا فرمودند که من به آمریکا بد بین هستم، خاطرنشان کرد: الان مسؤول برجام می گوید ما تشخیص دادیم که به آمریکا نمی شود مذاکره کرد و ما بر می گردیم؛ چرا از اول گوش نکردید و به مردم دروغ گفتید.
آیت الله سیفی مازندرانی تصریح کرد: امروز برجام مانند افساری در دست سران استکبار شده است که نظام جمهوری اسلامی را به هر کجا می خواهند ببرند و هر گاه بخواهند نقض می کنند و هر جا بخواهند و به نفعشان باشد اجرا می کنند.
وی خاطر نشان کرد: در نص قرآن کریم است که هرگز خداوند قانونی را که موجب سلطه کفار بر مؤمنین باشد را وضع نکرده و مشروع نمی داند؛ امروز برجام قانونی است که سبب سلطه کفار بر مؤمنان شده است.
استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به مسأله حقوق های نجومی، یادآور شد: آیا دولت مطابق با نظر ولایت فقیه در برخورد با حقوق های نجومی برخورد کرد؟ این که رییس دیوان محاسبات اعلام کرد که ۱۰۰۰ مدیر حقوق متوسطشان ۲۰ میلیون تومان است در حالی که ۹۵ درصد مردم حقوق ماهیانه شان زیر ۵ میلیون تومان است.
انقلابی بودن به معنی حرکت مطابق با کتاب و سنت است
وی با بیان این که حقوق های نجومی خلاف این روایت امیر مؤمنان(ع) است که مدیران جامعه باید بر مشی اعتدال باشند، افزود: انقلابی بودن شعار نیست بلکه حرکت بر اساس متن کتاب و سنت است؛ بیت المال از مردم است و نباید بین مدیران حیف و میل شود.
آیت الله سیفی مازندرانی اظهار داشت: راه شهید نواب صفوی مبارزه با طاغوت، طاغوتی زیستن و طاغوتی اندیشیدن است و رضا خان هم از اول رضا خان نبود و به تدریج تبدیل به طاغوت شد و ما باید این ها را توجه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: حوزه انقلابی یعنی این که حوزه باید به طور فقهی و علمی و استدلالی از مواضع رهبری دفاع کند و این مواضع به تمام دنیا منتشر شود، این وظیفه انقلابی حوزه است./م
منبع : رجا نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.