امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63081
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, یادداشت و مقالات تاریخ انتشار : 15 مرداد 1396 - 15:52 | | ارسال توسط :

حکم تنفیذ تعهد عظیم رییس‌جمهور به خدا، مردم و قانون اساسی است

امام‌جمعه بخش گتاب بابل در پی برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست‌جمهوری در یادداشتی گفت: حکم تنفیذ تعهد عظیم رییس‌جمهور به خدا، مردم و قانون اساسی است و علاوه بر آن دلگرمی و امیدواری‌ مردم به دولت در پیاده‌سازی تعهدات را به همراه دارد.

به گزارش بابل نوین،  در پی برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام‌جمعه بخش گتاب یادداشتی در این خصوص منتشر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

آنچه امروز در کشور اهمیت دارد  این است که مسئولان، دولتمردان و مردم به وحدت به عنوان بدیهی‌ترین فاکتور سربلندی و موفقیت انقلاب اسلامی اهتمام ورزند و علاوه بر آن از لزوم و کارایی انتقاد دلسوزانه غافل نباشند.

به موجب اهمیت این دو اصل یعنی انتقاد و وحدت در کنار یکدیگر لازم است راهکارهایی را مدنظر قرار دهیم و یکی از بهترین شیوه‌ها جهت تحقق برکات وحدت در جامعه اسلامی و در عین حال بهره‌گیری از فواید انتقاد دلسوزانه  حکم تنفیذ ریاست جمهوری را باید محور قرار داد.

حجت‌الاسلام روحانی به عنوان رییس‌جمهور کشور باید تمام همتش را در اجرای حکم تنفیذ خود به کار گیرد و منتقدان و تحلیل‌گران نیز عملکرد وی را در چهارچوب همین حکم مورد واکاوی و ارزیابی قرار دهند، در این صورت همه مسئولان در یک جبهه و با یک هدف یعنی خدمت به مردم مومن و انقلاب اسلامی قدم خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام روحانی با مدنظر قرار دادن بندهای موجود در حکم تنفیذ دیگر نباید خود را درگیر دغدغه‌های فرعی چون رفع حصر و سند ۲۰۳۰ کند، همه تلاش‌های دولت دوازدهم باید در راستای بر زمین نماندن مسائل اساسی و روز جامعه باشد، این‌طور نباشد که با عدم اجرای بندهای این حکم چهارسال دیگر  مجبور باشیم بهانه بیاوریم که نگذاشتند کاری انجام نشود.

بندهای حکم تنفیذ که رییس جمهور باید در اولویت اقدامات خود قرار دهد عبارت است از:  همت در جهت استقرار عدالت، اجرای احکام اسلام ناب، تقویت وحدت و عزت ملی،  اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی،  جانبداری از محرومان و مستضعفان، توجه به توانمندی‌های عظیم کشور، توجه ویژه به اشتغال و تولید داخلی،صراحت در ارزش‌ها و مبانی انقلاب.

حکم تنفیذ تعهد عظیم رییس‌جمهور به خدا، مردم و قانون اساسی است و علاوه بر آن دلگرمی و امیدواری‌ مردم به دولت در پیاده‌سازی تعهدات را به همراه دارد.

مراسم تحلیف که با حضور چهره‌های سیاسی از سراسر جهان برگزار شد ظرفیت بزرگ رسانه‌ای و تبلیغاتی گسترده‌ای در داخل کشور و جوامع بین‌المللی فراهم فراهم آورد زیرا  حضور گسترده شخصیت‌ها و مقامات سیاسی دنیا در ایران طرح القای ناامنی، انزوا و ایران‌هراسی آمریکا و عربستان سعودی را شکست خواهد داد و استفاده از این ظرفیت برعهده وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور
امام‌جمعه بخش گتاب

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.