امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57715
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 01 خرداد 1396 - 19:18 | | ارسال توسط :

حکومت مهدوی برخوردار از ایمان، معرفت و عمل صالح است

حجت الاسلام اسدی با اشاره به تصریح آیه ۵۵ سوره مبارکه نور درباره حکومت زمینه ساز ظهور، گفت: این حکومت باید حداقل های آن حکومت جهانی یعنی ایمان و عمل صالح را در خود ایجاد کند تا تازه ظرفیت ایجاد و برقراری عدالت را به دست آورد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام و المسلمین محمد اسدی، قائم مقام دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور با اشاره به مهمترین ویژگی های حکومت مهدوی اظهار کرد: مهمترین ویژگی حکومت حضرت مهدی(عج) آن است که عبودیت را در سطح جهانی گسترش می دهد.

وی با اشاره به اینکه این عبودیت از لحاظ نظری و معرفتی، به معنای شناخت است، تصریح کرد: در آیات قرآن کریم هم داریم که «وَمَا خَلَقْتُ الجِنَّ وَالإنْسَ إلاّ لِیَعْبُدُونِ» که در تفاسیر ذکر شده است «إلا لیعرفون» یعنی هدف از خلقت بشر و جن، عبودیت، معرفت و شناخت وجود الهی است.

اسدی اضافه کرد: معنای دیگر عبودیت، در حوزه عمل است که براین اساس، عبودیت اطاعت الهی تعریف می شود که در آیات هم داریم: «أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» یعنی حضرت مهدی(عج) ظهور خواهند کرد تا انسان ها را مطیع خداوند کنند.

قائم مقام دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور با بیان اینکه در تشهد نماز زمانی که به رسالت پیامبر (ص) شهادت می دهیم، می گوییم: « اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسوُلُهُ» یعنی عبد بودن ایشان بر رسالت مقدم می شود، تصریح کرد: در ذیل این عبودیت، انسان به جنبه های مختلف کمال می رسد که اعم از مادی و معنوی است و انسان به رشدی دست پیدا می کند که در سایه آن آرامشی حاصل می شود که تاکنون در دنیا تجربه نکرده است.

وی با بیان اینکه دیگر ویژگی حکومت مهدوی براساس تمامی روایات، اعتلای عدل و برقراری عدالت است، گفت: عدالت گاهی به معنای قرار گرفتن هر چیزی در جای خود معنا می شود اما در مهدویت، این عدالت به معنای نبود ظلم است یعنی هر جا حاشیه ای از ظلم باشد، عدالت وجود ندارد.

ویژگی های حکومت و دولت زمینه ساز ظهور امام زمان(عج)

اسدی با اشاره به ویژگی های حکومت و دولت زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) تاکید کرد: برای تبیین ویژگی های حکومت زمینه ساز باید به آیه ۵۵ سوره مبارکه نور مراجعه کرد که بیان می کند: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ ءَامَنُواْ مِنکمُ‏ْ وَ عَمِلُواْ الصَّلِحَتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فىِ الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لهَُمْ دِینهَُمُ الَّذِى ارْتَضىَ‏ لهَُمْ وَ لَیُبَدِّلَنهَُّم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنىِ لَا یُشْرِکُونَ بىِ شَیًْا وَ مَن کَفَرَ بَعْدَ ذَالِکَ فَأُوْلَئکَ هُمُ الْفَاسِقُون؛ خدا به کسانى از شما که ایمان آورده‏اند و کارهاى شایسته کرده ‏اند وعده داد که در روى زمین جانشین دیگرانشان کند، هم چنان که مردمى را که پیش از آنها بودند جانشین دیگران کرد. و دینشان را- که خود برایشان پسندیده است- استوار سازد. و وحشتشان را به ایمنى بدل کند. مرا مى ‏پرستند و هیچ چیزى را با من شریک نمى ‏کنند. و آنها که از این پس ناسپاسى کنند، نافرمانند» که شان نزول این آیه برای حضرت مهدی(عج) است و براین اساس، برای تحقق این حکومت و یا هر حکومتی که بخواهد، این وعده الهی را محقق کند، دو شرط ایمان و عمل صالح اعلام شده است.

قائم مقام دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور با بیان اینکه هر حکومتی که بنا دارد خود را شبیه حکومت مهدوی کند یا زمینه ساز آن باشد، باید از ایمان و عمل صالح برخوردار باشد، تصریح کرد: حکومت مهدوی برخوردار از ایمان، معرفت و عمل صالح است و هر حکومتی که بنا دارد، زمینه ساز تحقق آن باشد، باید خود را شبیه آن کند.

وی با بیان اینکه در طلیعه انقلاب اسلامی ایمان و عمل صالح موج می زد و حتی عامل پیروزی این انقلاب نیز این دو بود، گفت: تقریبا مردم در آن دوران، به حداقل هایی در این زمینه رسیدند که مشاهده می شود، در اطاعت از ولی خود، امام خمینی(ره) پای صندوق رای رفتند و ۹۹ درصد به جمهوری اسلامی آری گفتند و این تحقق وعده خداوند است که با ایجاد این ظرفیت محقق شد.

اسدی با اشاره به اینکه یک حکومت زمینه ساز باید جامعه را مومن و عامل به عمل صالح تربیت کند، تصریح کرد: گاهی برخی افراد با برخورداری از نگاه اسلامی، در دولت ها رفتار و منشی فاصله دار با عملکرد حضرت مهدی(عج) دارند که این خلاف اهداف زمینه سازی است.

برقراری عدالت، نیازمند ایجاد ظرفیت های لازم است

قائم مقام دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور اضافه کرد: یک حکومت زمینه ساز باید حداقل های آن حکومت جهانی یعنی ایمان و عمل صالح را در خود ایجاد کند تا تازه ظرفیت ایجاد و برقراری عدالت را به دست آورد.

وی در پایان خاظرنشان کرد: در جامعه ما به دنبال عدالت هستیم اما ظرفیت آن را که همان برخورداری از ایمان و عمل صالح است، ایجاد نکرده ایم./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.