امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62187
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 04 مرداد 1396 - 9:53 | | ارسال توسط :

خبری از کاهش نرخ جوجه یکروزه نیست/افزایش نامتعارف قیمت مرغ ربطی به نرخ جوجه ندارد

به گزارش بابل نوین، چند ماهی است که قیمت هر قطعه جوجه بدون حساب و کتاب تا مرز ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت به طوریکه قیمت مرغ تحت تاثیر این نوسانات در بازار روند صعودی به خود گرفت. براین اساس بسیاری از دست اندرکاران امر معتقدند که عرضه جوجه در بورس کالا شفاف سازی […]

به گزارش بابل نوین، چند ماهی است که قیمت هر قطعه جوجه بدون حساب و کتاب تا مرز ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت به طوریکه قیمت مرغ تحت تاثیر این نوسانات در بازار روند صعودی به خود گرفت.

براین اساس بسیاری از دست اندرکاران امر معتقدند که عرضه جوجه در بورس کالا شفاف سازی بازار محصول،حذف واسطه ها ودرنهایت تعادل قیمت مرغ در بازار را به همراه دارد در حالیکه در عمل این امر نتیجه ای نداشته است.

البته ناگفته نماند که دبیر انجمن جوجه یکروزه معتقد است نوسانات جزئی نرخ جوجه یکروزه ارتباطی به افزایش نامتعارف قیمت مرغ در بازار ندارد.

محمد علی کمالی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به اینکه نرخ جوجه کماکان بالاست، اظهار داشت: عرضه جوجه با نرخ بالا به مرغداران هزینه های تولید را به شدت افزایش داده است به طوریکه مرغداران در فصول گرم اقدام به عرضه مرغ با وزن پایین تری به کشتارگاه می نمایند.

وی با اشاره به اینکه هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۲ هزار و ۴۰۰ تومان به مرغداران عرضه می شود، افزود: این درحالی است که حداکثر نرخ هر قطعه جوجه یکروزه باید هزار و ۶۰۰ تومان باشد.

کمالی سروستانی با بیان اینکه نرخ ۸۵۰۰ تومانی مرغ منطقی است، گفت: با توجه به هزینه های تولید و نرخ تورم ، مرغ ارزانترین پروتئینی است که در اختیار مردم قرار می گیرد به طوریکه نرخ آن از میوه نیز ارزانتر است.

نرخ جوجه یکروزه تابع عرضه و تقاضااست

غلامعلی فارغی دبیر انجمن جوجه یکروزه در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گفت: جوجه یکروزه همانند ذرت و سویا یک نهاده به شمار می رود که قیمت آن تابع عرضه و تقاضا است.

وی با اشاره به اینکه مرغ به نرخ واقعی خود رسیده است، افزود: مصرف کنندگان به خرید مرغ با نرخ پایین عادت کردند در حالیکه این امر به زیان تولیدکننده تمام می شود.

فارغی نرخ ۸ تا ۸ هزارو ۵۰۰ تومانی مرغ را منطقی دانست و اضافه کرد: در حال حاضر نرخ فروش نقدی جوجه یکروزه در بورس کالا هزار و ۸۰۰ تومان و نرخ فروش اعتباری ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است .

دبیر انجمن جوجه یکروزه با اشاره به اینکه نوسانات جزئی نرخ جوجه تاثیر چندانی در قیمت تمام شده مرغ ندارد، تصریح کرد: براساس نمودار نرخ جوجه حداقل ۱۰ تا ۱۶ درصد هزینه های تولید را تشکیل می دهد که با وجود نوسانات اخیر حداکثر ۱۸ درصد قیمت تمام شده مرغ را شامل می شود که ارتباطی به افزایش نامتعارف قیمت مرغ ندارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.