امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 17769
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, با شهدا, سخن سردبیر, گالری عکس, گزارش تصویری, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 19 مهر 1394 - 11:27 | | ارسال توسط :

خدا انقلاب را عزیزکرد/یاد شهدا را زنده نگه دارید

به گزارش بابل نومه : نوزدهمین یادواره ۲۵ تن از شهدای هریکنده با همکاری خانواده های معظم شهدا ،همرزمان شهدا، پایگاه شهید چمران و حضور حماسی مردم بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد ولیعصر هریکنده برگزار شد. این مراسم با سخنرانی خطیب توانا آیت الله توکل، استادحوزه و دانشگاه همراه بود که ایشان […]

DSC01447

به گزارش بابل نومه : نوزدهمین یادواره ۲۵ تن از شهدای هریکنده با همکاری خانواده های معظم شهدا ،همرزمان شهدا، پایگاه شهید چمران و حضور حماسی مردم بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد ولیعصر هریکنده برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی خطیب توانا آیت الله توکل، استادحوزه و دانشگاه همراه بود که ایشان ضمن بر شمردن صفات انسانهای وارسته، دنیای را در قالب دو نوع رزق و روزی سفرۀدنیوی و سفرۀاخروی(معنوی) برشمردند و بیان داشتندبرای رسیدن به معنویات باید راهنمای مناسب در زندگی به همراه زاد و توشه مناسب نیازمندیم.

این استادبرجستۀاخلاق حوزه بابیان اینکه سلمان فارسی از یاران پیامبر که به آن درجه از ایمان رسید که در وصفش گفته شد سلمان از اهل بیت است سه کار مهم را انجام داد، اول آن که دنبال علم و عالم بود (راهنما)، دوم آنکه به فقرا احترام زیادی می کرد، سوم آن که در هر کاری رضایت امیرالمومنین علی (ع)را ملاک و معیار سنجش قرار می داد که این خود نشان از ولایت پذیری و انتخاب چراغ راه مناسب و راهنمای خوب است.

آیت الله توکل در ادامه با ذکر این مطلب که شهدا از همه چیز خود از جمله : جوانی، شادی، پدر و مادر، زن و فرزند، مقام، دوست و رفیق گذشتند تا به این درجه رسیدند و در راه خدا جان دادند،وقتی بی اعتنا به دنیا شدند ملائک هم به آنها می نازند ، پیامبر هم  به آنها می نازد.شهدا عزت دین اسلام و امام حسین (ع)را دیدند و رفتند.

وی با بیان اینکه سالها از شهادت برخی از شهدای اسلامی می گذرد ولی همچنان برنامه ها و یادواره ها برگزار می گردد که نشان از زنده بودن خون  این عزیزان در راه اسلام است.

استاد توکل در پایان با ذکر این نکته که خدا انقلاب را عزیز کرد و یاد شهدا را زنده نگه دارید با استناد به جمله رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ا ی که به برگزارکنندگان یادواره های شهدا فرمود :زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداکمتراز شهادت نیست از برگزارکنندگان این مراسم و حضور مردم همیشه در صحنه و ولایی منطقه تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است درادامه برنامه مداح اهل بیت آقای شافعیان به مداحی و نوحه سرایی در وصف شهداپرداخت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.