امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80666
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 05 فروردین 1397 - 10:27 | | ارسال توسط :

خرید و فروش سیب و پرتقال در ۸۲ مرکز توزیع مازندران

به گزارش بابل نوین، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:برای حفظ آرامش بازار، تعادل در عرضه و تقاضا و جلوگیری از نوسانات کاذب و بی‌رویه اقلام اساسی پرمصرف در ایام پایانی سال و نوروز ۴۰۴ تن گوشت مرغ، ۱۱۰ تن گوشت قرمز و ۱۰۰ تن تخم مرغ در سطح استان توزیع شد. وی افزود: […]

به گزارش بابل نوین، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:برای حفظ آرامش بازار، تعادل در عرضه و تقاضا و جلوگیری از نوسانات کاذب و بی‌رویه اقلام اساسی پرمصرف در ایام پایانی سال و نوروز ۴۰۴ تن گوشت مرغ، ۱۱۰ تن گوشت قرمز و ۱۰۰ تن تخم مرغ در سطح استان توزیع شد.

وی افزود: در حال حاضر ذخایر راهبردی مطمئنی از مواد پروتئینی در استان موجود است و توزیع این اقلام به‌صورت گسترده در بازار وجود دارد تا ثبات قیمت ادامه یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ضمن هماهنگی با انجمن کشتارگاه‌های استان و فعال کردن کشتارگاه کشیک برای افزایش عرضه گوشت مرغ (۰۱) و توزیع گسترده گوشت مرغ منجمد پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آینده شاهد کاهش قیمت مرغ در بازار مصرف باشیم.

ابراهیم قربان‌نژاد رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با گفت: تاکنون ۶۰ هزار و ۸۱۳ هکتار از شالیزار‌های استان خزانه‌گیری و ۳۰ هزار و ۱۵۵ هکتار عملیات بذرپاشی انجام شده است.

وی افزود: حدود ۴۵۶ تن انواع بذور گواهی شده تاکنون شامل فجر، شیرودی، ندا و طارم هاشمی توسط کارگزاران شهرستان‌ها خریداری و به شهرستان‌ها حمل شد تا بر اساس حواله صادره از سوی مراکز خدمات بین کشاورزان توزیع شود.

وی سطح اراضی آب تخت اولیه را در استان ۸۵ هزار و ۴۴۱ هکتار و شخم و شیار با احتساب کشت دوم را ۱۳۸ هزار و ۲۸۱ هکتار اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط جوی و کاهش دما در استان سبب تاخیر در عملیات بذرپاشی می‌شود.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار و ۴۵۰ هکتار از شالیزار‌های استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر ۳۳۱ نمونه خاک‌برداری برای توصیه کودی به آزمایشگاه‌های خاک‌شناسی ارسال شده است.

قربان‌نژاد افزود: با توجه به آغاز خرید توافقی از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی قیمت برنج با اندکی تغییر نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: بر اساس گزارش مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی قیمت برنج ارقام محلی ۹ هزار و ۸۸۰ تومان، بینام ۹ هزار و ۶۷۷ تومان، شیرودی ۵ هزار و ۳۰۰ تومان، ندا ۵ هزار و ۵۵۰ تومان، فجر ۷ هزار و ۱۸۸ تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.