امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57565
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1396 - 10:51 | | ارسال توسط :

خودکفایی و خروج ۱۶۰ هزار مددجو از چرخه کمیته امداد در سال ۹۵

معاون اشتغال خود کفایی کمیته امداد گفت: جشن خودکفایی در مرحله استانی اجرا و 160 هزار مددجو از چرخه کمیته امداد خارج شده‌اند.

به گزارش بابل نوین، محمد امید معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه اساس کار کمیته امداد بر توانمندسازی و خودکفایی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مددجو تحت پوشش در کشور است، در این راستا گام اول برای توانمندسازی این افراد، شناسایی استعداد‌ خانواده‌های تحت حمایت است که بخش قابل توجهی از اعتبارت در حدود بیش از ۵۰ درصد به این امر اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۶ تاکنون شاهد رشد کمک‌های مردمی و تسهیلاتی بانکی بوده‌ایم، تصریح کرد: در سال ۹۵ مجموع کمک‌های مردمی یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بوه است که این میزان  ۴۰۰ میلیارد صدقات، ۴۰۰ میلیارد طرح اکرام و ۳۰۰ میلیارد زکات را شامل می‌شود و برای امسال پیش بینی می‌شود این کمک‌ها به مبلغ یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برسد.

امید با اشاره به اینکه مرحله استانی جشن خودکفایی اجرا و ۱۶۰ هزار مددجو از چرخه کمیته امداد خارج شده‌اند، ادامه داد: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد اشتغال های کوچک در کشور توسط مددجویان کمیته امداد انجام می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه در بودجه کلان کمیته امداد همکاری دولت و بانک‌ها برای تسهیلات اشتغال زایی افزایش یافته، گفت: در بحث توانمند سازی هرچه اشتغال بر پایه مهارت آموزی باشد، موجب ماندگاری آن خواهد شد که در این راستا تفاهم‌ نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای ایجاد شده تا آموزش به مددجویان حین کار نیز صورت گیرد./ص
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.