امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77635
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 06 بهمن 1396 - 13:46 | | ارسال توسط :

دانشجویان فوق‌لیسانس باید پایان‌نامه بدهند/ تکمیل ۸۵ درصدظرفیت دانشگاه‌ها با نتیجه امتحانات نهایی

وزارت علوم این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش بابل نوین، حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

دانشجویان فوق لیسانس باید پایان نامه بدهند

منصورغلامی وزیر علوم گفت: اگر چه واحد پایان‌نامه مدت کوتاهی در این مقطع تحصیلی حذف و ۶ واحد درسی با هدف آموزش محوری به صورت آزمایشی جایگزین شد؛ اما این کار به صورت پایلوت انجام شد و اکنون همه دانشجویان در مقطع تحصیلی فوق لیسانس موظف به ارائه رساله و گذراندن واحد پایان نامه هستند.

وزیر علوم افزود: جایگزینی واحد درسی به جای واحد پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد هنوز در وزارت علوم قطعی نشده است

امکان ورود شرکت‌های دانش‌بنیان پلیمری به بازار جهانی

نکومنش رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: پژوهشگاه به عنوان تسهیل گر فرایند تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان در بازار‌های جهانی عمل کرده و بر اساس این تفاهم نامه انجمن پلاستیک و کایوچو فرانسه به پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برای احراز استاندارد‌های بین المللی در زمینه تولید قطعات خودرو کمک خواهد کرد.

وی افزود:با این تفاهم نامه در نهایت امکان ورود ۲۰ شرکت دانش بنیان زیرمجموعه پژوهشگاه پلیمر به بازار‌های جهانی فراهم می‌شود.

رئیس پژوهشگاه پلیمر ایران گفت: در حال حاضر ۶ شرکت در حال ارزیابی تولید برای ورود به وندور لیست شرکت پژو سیتروئن هستند که این روند ارتقا خواهد یافت.

مقررات حاکم بر فضای مجازی به روز رسانی می‌شوند

در جلسه ۶۹۵ کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی به روز رسانی مقررات حاکم بر فضای مجازی مطرح شد.

در این جلسه که به موضوع «آینده پژوهی فضای مجازی» اختصاص داشت؛ گزارش تهیه شده توسط یکی از مراکز تحقیقات و آینده پژوهی در حوزه فضای مجازی، پیرامون روند رو به رشد فعالیت‌های متنوع در این حوزه ارائه شد.

در این گزارش با اشاره گسترش فعالیت‌های مبتنی بر اینترنت، موضوعاتی مانند اینترنت اشیاء، بازی‌های رایانه‌ای، نزدیک شدن تولیدات مجازی به جهان واقعیت و کمرنگ‌تر شدن نقش دولت‌ها با توسعه فضای مورد تحلیل و بررسی قرا رگرفت

رسیدن به تراز انقلابی هدف دانشگاه آزاد است

کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: سعی می‌کنیم کار‌ها را به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که همان تعریف امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از دانشگاه تراز انقلاب، در دانشگاه آزاد اسلامی محقق شود. تمامی این موارد در سندی که در حال تدوین است دیده شده است.

وی تصریح کرد: در نظر داریم مسیری را تبیین کنیم که عناصر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند حرکت خود را بر اساس آن دنبال کنند

ثبت‌نام بیش از ۲۰۱ هزار داوطلب در کنکور ۹۷

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده ثبت‌نام آزمون سراسری همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پردیس‌های خودگردان، پردیس‌های فرهنگیان، موسسات غیرانتفاعی و غیر دولتی و پیام نور و از جمله رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی که از روز یکشنبه اول بهمن‌ماه ۹۶ آغاز شده است به مدت یک هفته و تا پایان ساعت ۲۴ روز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه ۹۶ ادامه دارد.

وی عنوان کرد: تا ساعت ۸ صبح امروز، ۲۰۱ هزار و ۷۲۷ داوطلب نسبت به ثبت‌نام خود در آزمون سراسری سال ۹۷ اقدام کرده اند.

دانشگاه آزاد، انتخاب اول علاقه‌مندان به تحصیلات دانشگاهی می‌شود

رنجبرمعاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: براساس چشم انداز، دانشگاه آزاد اسلامی باید در افق ۱۴۰۴ انتخاب اول علاقه‌مندان به تحصیلات دانشگاهی باشد، گفت: این هدف بسیار نزدیک و دست یافتنی است، چرا که دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت با دانشگاه‌های دولتی و خصوصی دیگر از خیلی جهات دارای مزیت نسبی است.

در ادامه این جلسه در خصوص ساختار کمیته راهبری و کمیته‌های تخصصی مشترک بحث و تبادل نظر شد که در نهایت چهار کمیته «همکاری‌های حوزه استاندارد سازی و ترویج»، «همکاری‌های آموزشی و تأیید صلاحیت اشخاص حقیقی»، «همکاری‌های فنی و آزمایشگاهی» و «همکاری‌های حوزه دانش بنیان و امور ویژه» تصویب شد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ملی استاندارد ایران چندی پیش به امضای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران رسید.

۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها با نتیجه امتحانات نهایی تکمیل می‌شود

زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طبق این قانون، کنکور باید تا سال ۹۷ حذف شود، اما این به معنای حذف کامل آن نیست، یعنی بیش از ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها از طریق نتیجه امتحانات نهایی که توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت هماهنگ گرفته می‌شود، تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: آزمون‌هایی که توسط آموزش و پرورش به صورت هماهنگ و با عنوان نهایی گرفته می‌شود باید استاندارد‌های لازم را داشته باشند؛ چرا که براساس این امتحانات دانش‌آموزان مجوز ورود به دانشگاه‌ها را کسب می‌کنند

رای نهایی دیوان عالی کشور در خصوص دعاوی دانشگاه تهران

محسنی مدیر کل حقوقی دانشگاه تهران گفت: از آنجا که برخی دادگاه‌های عمومی رسیدگی به موضوع را در صلاحیت دیوان عدالت اداری می‌دانستند و برخی دیگر از محاکم اساسا دعوای دانشگاه نسبت به آرا هیائت‌های تشخیص و حل اختلاف کارگر و کارفرما در دادگستری و ابطال رای مراجع حل اختلاف کارگر و کارفرما را، قطعی و غیرقابل اعتراض توصیف می‌کردند و در هر حال، دانشگاه به‌عنوان یک موسسه دولتی از دادخواهی نسبت به این گونه دعاوی محروم مانده بود.

وی اظهارکرد: در نتیجه حدوث اختلاف در صلاحیت میان دیوان عدالت اداری و دادگاه عمومی موضوع برابر ماده ۲۸ قانون آئین دادرسی مدنی برای حل اختلاف به دیوان عالی کشور ارجاع شد/ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.