امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82378
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 21 خرداد 1397 - 12:06 | | ارسال توسط :

دانشگاه مذاهب اسلامی با نشست‌های علمی می‌تواند سبب انسجام روزافزون جوامع مسلمان شود

به گزارش بابل نوین، فرید ایساک در دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی با نشست های علمی می تواند سبب انسجام روزافزون جوامع مسلمان شود. حجت الاسلام والمسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در جریان سفر به آفریقای جنوبی با فرید ایساک قرآن پژوه و مبارز برجسته ضد نژادپرستی در آفریقای جنوبی […]

به گزارش بابل نوین، فرید ایساک در دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی با نشست های علمی می تواند سبب انسجام روزافزون جوامع مسلمان شود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در جریان سفر به آفریقای جنوبی با فرید ایساک قرآن پژوه و مبارز برجسته ضد نژادپرستی در آفریقای جنوبی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مختاری به معرفی و فلسفه تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی، ماموریت ها و اهداف آن پرداخت و گزارشی در خصوص فعالیت های دانشگاه در عرصه بین المللی ارائه کرد.

وی در این دیدار تاکید کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی یکی از دانشگاه های حاکمیتی ایران است که دانش آموختگان آن مبلغین وحدت و تقریب در کشورهای خودشان هستند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گسترش فعالیت های مشترک بین المللی با دانشگاه های مختلف جهان را از اولویت های این نهاد علمی دانست.

ایساک نیز ضمن اعلام آمادگی برای همکاری های مشترک، از وجود دانشگاه مذاهب اسلامی که می تواند در جهت گسترش همگرایی مذهبی موثر باشد قدردانی و ابراز خرسندی کرد.

نویسنده کتاب “قرآن، آزادی و پلورالیسم؛ یک چشم انداز اسلامی همبستگی بین مذهبی علیه بیداد” ابراز امیدواری کرد برنامه های علمی مشترک اندیشمندان کشورهای مختلف با دانشگاه مذاهب اسلامی سبب انسجام روزافزون جوامع مسلمان بشود.

در پایان این دیدار لوح و تندیس یادبود دانشگاه مذاهب اسلامی توسط رئیس دانشگاه مذاهب به پروفسور ایساک اهدا شد.

فرید ایساک مبارز برجسته ضد نژادپرستی در آفریقای جنوبی است که در عرصه قرآن ‏پژوهی به تحقیقات دامنه‏ داری پرداخته، ایساک تحصیلات آکادمیک خود را از یک مرکز علمی پاکستان که به نام جمعیت علمیه اسلامیه در کراچی فعالیت داشت شروع کرد و پس از فراغت از تحصیل در رشته فقه و الهیات اسلامی به علوم قرآن علاقه‏مند شده و موفق شد با درجه فوق لیسانس از جمعیت ابوبکر همان شهر، راهی دانشگاه بیرمنگام در انگلستان شود و دکتری خود را در زمینه هرمنوتیک قرآنی از این دانشگاه اخذ نماید. در سال ۱۹۹۴ او به عنوان پژوهشگر هرمنوتیک کتاب مقدس، در یکی از موسسات تحقیقاتی فرانکفورت مشغول به کار شد.

انتشارات وان وردآکسفورد از فاصله سال‏های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ اقدام به طبع کتب این محقق کرده که عبارت‏اند از: قرآن، آزادی وپلورالیسم؛ یک چشم‏انداز اسلامی همبستگی بین مذهبی علیه بیداد؛ « در مسیر مسلمان شدن: یافتن یک معبر مذهبی به جهان امروز»؛ مقدمه کوتاهی به قرآن؛ «اما موسی به سوی فرعون رفت» و «مبارزه». فرید ایساک علاوه بر آثار مذکور، مقالات متععدی پیرامون موضوعات اسلامی، سیاسی و اجتماعی نیز به رشته تحریر درآورده است.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.