امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55627
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1396 - 16:26 | | ارسال توسط :

دانش آموختگان دانشگاه اسلام توانستند نقشه کامل خداشناسى قرآن را به دست بگیرند

دانش آموختگان دانشگاه اسلام توانستند با تأسی از قرآن و با راهنمایى اهل بیت مسیر سعادت را طى کنند.

به گزارش بابل نوین، دین‏‌هاى الهى مانند پایه‌‌هاى تحصیلى و دوره‌‏هاى درسى است، که با توجه به سطح بینش و توان مردم در یادگیرى و عمل کردن، خدا آنها را بر پیامبران نازل فرموده است. در زمان حضرت نوح مردم آگاهى بسیار کمى داشتند و نمی‌توانستند دین اسلام را دریافت کنند بفهمند و عمل کنند.

آنان مانند دانش‏‌آموزان کلاس اول ابتدایى بودند، به این خاطر خداوند دین ساده و ابتدایى براى آنها انتخاب کرد، پس دین آنها کامل نبود.
در دوره حضرت ابراهیم علیه السلام سطح آگاهی‌هاى مردم بیشتر شد و می‌توانستند دین کامل‏‌ترى داشته باشند. پس دین حضرت ابراهیم از دین حضرت نوح کامل‌‏تر بود. این روند تا دین‌‏هاى حضرت موسى علیه السلام و عیسى علیه السلام ادامه پیدا کرد، تا در زمان حضرت محمد صلى الله علیه و آله و سلم مردم جهان به حدّى رسیدند که می‌توانستند کامل‏‌ترین دین را دریافت کنند. بدین خاطر خداوند مهربان دین اسلام را که کامل‏‌ترین دین بود براى مردم فرستاد.
پس همان گونه که دانش‏‌آموزان، سال به سال و دوره به دوره معلومات بیشترى مى‌آموزند و کامل‌‏تر می‌شوند، دین‏‌هاى الهى نیز دوره به دوره کامل‏‌تر شدند، تا به دوره اسلام رسید و مسلمانان- این دانش آموختگان دانشگاه اسلام به حدّى رسیدند که توانستند نقشه کامل و جامع مسیر خداشناسى یعنى قرآن را به دست بگیرند و با راهنمایى اهل بیت مسیر سعادت را طى کنند.
به دلیل این که دین اسلام کامل‏‌ترین دین بود پیامبران پیشین به مردم خودشان بشارت می‌دادند، که پس از ما پیامبر دیگرى خواهد آمد، ولى حضرت محمد صلى الله علیه و آله و سلم آخرین پیامبر است و پس از او پیامبرى نخواهد آمد. یکى از پیامبرانى که بشارت آمدن حضرت محمد صلى الله علیه و آله و سلم را به پیروانش داد حضرت عیسى علیه السلام بود؛ چنان‏که خداوند به نقل از حضرت عیسى علیه السلام می‌فرماید: «ومُبَشّرًا بِرَسولٍ یَأتى مِن بَعدِى اسمُهُ احمَدُ»؛ و [شما را] بشارت می‌دهم به پیامبرى که پس از من خواهد آمد، که نام او احمد است.(صف، آیه ۶) و شما می‌دانید نام حضرت محمد صلى الله علیه و آله و سلم، احمد هم هست.
آخرین دین
آخرین دین، آخرین پیامبر و آخرین کتاب خدا، فرود آمده بود. دین اسلام، با کتاب قرآن و تلاش پیامبری که نمونه اخلاق بود، آغاز شد؛ پیامبری به نام محمد امین صلی الله علیه و آله.
پیامبر راه سختی را در پیش داشت؛ چون مردم به راحتی از او این دین جدید را قبول نمی‌کردند. امّا این یک مأموریت از سوی خداوند بود که به حضرت محمد صلی الله علیه و آله دستور داد تا مردم را به دین اسلام دعوت کند. از آن روز، سالیان درازی می‌گذرد و پیامبر ما موفق شد به خوبی دین اسلام را به مردم معرفی بکند. امروز دیگر پیامبر تنها نیست، بلکه میلیاردها مسلمان در تمامی کشورهای دنیا زندگی می‌کنند که به دستورات اسلام و راهنمایی‌های پیامبر گوش می‌دهند و به آن عمل می‌کنند.
دین اسلام از هر گونه تحریفى محفوظ است و تحریف نمی‌شود، ولى دین و کتاب‌‏هاى آسمانى سایر دین‌‏ها تحریف شده است؛ خداوند می‌فرماید: «انّا نَحنُ نَزَّلنَا الذّکرَ وانّا لَهُ لَحفِظون»؛ ما خود این کتاب را فرو فرستادیم و خودمان از آن نگهبانى (و نگهدارى) می‌کنیم. (حُجر، آیه ۹)
دین دانش و پاکی
اولین سخنانی که جبرئیل از سوی خداوند برای پیامبر آورد، نشان می‌داد که انسان‌ها به یک دین و برنامه جدید که کامل‌ترین و آخرین دین خدا بود، دعوت شده اند. دینی که دانایی و پاکی از مژده‌های آن بود. دینی که از مردم می‌خواست تا از گمراهی و نادانی دست بردارند و به خواندن و یادگیری و دانایی روی بیاورند و تلاش کنند تا پاک‌ترین انسان‌ها شوند. این برنامه برای همه انسان‌ها بود و پیامبر مأمور شده بود تا آن پیام را به گوش همه مردم برساند.
باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.