امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68632
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 05 آبان 1396 - 15:29 | | ارسال توسط :

درسی که آیت الله مهدوی کنی به مشروب فروش داد

به گزارش بابل نوین، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری بودند که به گفته نزدیکان ایشان، او به حسن خلق و برخورد پسندیده با افکار مخالف معروف بود. در این مطلب، داستانی از اخلاق نیک ایشان را بخوانید. سردار آیت گودرزی که سال‌ها در کنار آیت مهدوی کنی حضور داشته است در […]

به گزارش بابل نوین، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری بودند که به گفته نزدیکان ایشان، او به حسن خلق و برخورد پسندیده با افکار مخالف معروف بود. در این مطلب، داستانی از اخلاق نیک ایشان را بخوانید.

سردار آیت گودرزی که سال‌ها در کنار آیت مهدوی کنی حضور داشته است در خاطره ای از روزهای حضور او در مسجد جلیلی، گفت: «افرادی که به مسجد می‌آمدند می‌گفتند ما از این شیخ (آقای مهدوی) خوشمان می‌آید، چراکه شخصیت مرحوم آیت الله مهدوی و رفتار اخلاقی او به گونه‌ای بود که حتی افراد غیر مسلمان هم نسبت به او احترام خاصی قائل بودند.

به طور مثال وقتی از جلو یک مشروب فروشی که نزدیک مسجد بود عبور می‌کردند به آن فرد مسیحی سلام می‌دادند و این امر باعث که بعدها حاج آقا هرگاه که از مقابل مغازه وی رد می‌شدند، فرد مشروب فروش به حاج آقا سلام کند. بعد از گذشت یک‌سال، این مشروب‌فروش شاگردش را مامور کرده بود تا هرگاه حاج‌آقا از دور مشاهده می‌شود، کرکره مغازه را به احترام وی پایین بکشد و تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیز این کار را انجام می‌داد. این فرد مسیحی اواخر عمرش بیمار شد و پس از آنکه با نظر حاج‌آقا به ملاقاتش رفتم و سلام حاج آقا را به او رساندم در پاسخ گفت: «حاج‌آقا درس بزرگی با سلام کردنش به من آموخت.»

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.