امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 66447
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 05 مهر 1396 - 11:28 | | ارسال توسط :

درگیری قاچاقچیان چوب با ماموران منابع طبیعی در مازندران

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد از درگیری قاچاقچیان چوب با ماموران منابع طبیعی در مازندران خبرداد.

به گزارش بابل نوین، جواد جلالی در جمع خبرنگاران از درگیری شب گذشته قاچاقچیان چوب با ماموران منابع طبیعی خبر داد و اظهار کرد: قاچاقچیان چوب برای بازپس گیری چوب های قاچاق اقدام به تیراندازی کردند که کارساز نشد.

وی افزود: با پیگیری های مستمر و افزایش گشت و مراقبت شبانه روزی در منطقه، شب گذشته ماموران منابع طبیعی توانستند ۳۵- اصله الوار قاچاق از نوع توسکا را که قاچاقچیان قصد داشتند آن را از منطقه خارج نمایند کشف و ضبط کنند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد تصریح کرد: قاچاقچیان با مشاهده ماموران منابع طبیعی از منطقه گریخته و ساعاتی بعد با همدستان خود به محل وقوع جرم بازگشته و با شلیک سلاح گرم شکاری قصد ایجاد رعب و وحشت در ماموران را داشتند که با مقاومت نیروهای پرتلاش منابع طبیعی تنها توانستتد با اره موتوری تعدادی از الوارها را قطعه قطعه کنند.

جلالی گفت: خوشبختانه دراین تیراندازی به ماموران منابع طبیعی آسیبی وارد نشد.

وی متذکر شد: نیروهای دیگر گشت منابع طبیعی شب گذشته در منطقه کنس کوه بخش نشتارود توانستتد ۱۸-اصله چوب قاچاق توسکارا از یک متخلف کشف کرده و ضمن بازداشت چوب آلات مکشوفه برای متخلف پرونده تخلف تنظیم و به مراجع قضایی تحویل دهند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد تعداد چوب آلات مکشوفه را ۵۳-اصله و حجم آن را حدود هشت مترمکعب اعلام کرد و افزود:ارزش چوب آلات ضبط شده ۱۰۰میلیون ریال برآورد می شود.

جلالی تصریح کرد: برخی سعی دارند از اجرای طرح تنفس جنگل سوءاستفاده کرده و به غارت و چپاول جنگل بپردازند.

وی ادامه داد: اجرای طرح تنفس جنگل نه تنها به منزله تعطیلی مدیریت عرصه های جنگلی نیست بلکه با رویکرد حفاظتی این عرصه ها تحت مدیریت قرار می گیرند.

جلالی گفت: با گشت های مستمر شبانه روزی در مناطق جنگلی منطقه برای هرگونه قاچاق چوب و تخلف در عرصه های منابع طبیعی برای متخلفان تنگ می‌شود./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.