امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74523
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 27 آذر 1396 - 16:43 | | ارسال توسط :

در مراکز آکادمیک غرب علم و دین در کنار هم است

به گزارش بابل نوین، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: شاید در گذشته دین را در مقابل علم می‌دیدند، اما امروز در مراکز آکادمیک غرب همه به این سمت پیش می‌روند که علم و دین در کنار هم باشد. حجت اسلام و المسلمین محمد حسین مختاری عصر امروز یکشنبه ( ۲۶ آذر) در مراسم روز پژوهش که […]

به گزارش بابل نوین، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: شاید در گذشته دین را در مقابل علم می‌دیدند، اما امروز در مراکز آکادمیک غرب همه به این سمت پیش می‌روند که علم و دین در کنار هم باشد.

حجت اسلام و المسلمین محمد حسین مختاری عصر امروز یکشنبه ( ۲۶ آذر) در مراسم روز پژوهش که در دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور اساتید شیعه و سنی در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، با خیر مقدم به مهمانان اظهار کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی در تحول علوم انسانی و بومی‌سازی علوم اسلامی یکی از موثرترین نهادها بوده است که به صورت جدی این امر را دنبال کرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت‌های این عرصه بهره برده و گام‌های موثری را برداریم.

وی ادامه داد:‌ برای رسیدن به این امر از اندیشه‌ها و نقطه نظرات اساتید صاحب‌نام و روشن‌فکر متدین در بخش تولید ایده‌ها و افکار نوین در بخش آکادمیک بهره می‌بریم.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه یادآور شد: امروز در دنیا به دنبال تقارب دین و علم هستند. با برپایی نشست‌های علمی و حلقه‌های مطالعاتی در دانشگاه‌های اروپایی شاهد این موضوع هستیم که آنها در جهت تقارب علم و دین در حرکتند. شاید در گذشته دین را در مقابل علم می‌دیدند اما امروز در مراکز آکادمیک غرب همه به این سمت پیش می‌روند که علم و دین در کنار هم باشد.

مختاری تاکید کرد: رشته‌ها و موضوعات جدید از نظر اسلام و آمیزه‌های وحیانی اسلام می‌تواند نقش به‌سزایی را در شکل‌گیری این اندیشه داشته باشد و پژوهش‌هایی در این عرصه تهیه شده است که بتواند پاسخگوی نیاز جامعه و به خصوص نسل جوان باشد. در زمان حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌آزار شیرازی پایه‌های محکم این امر گذاشته شد و ما نیز این مطالعات تقریبی را پیگیری کردیم که بتوانیم در عرصه‌های بین‌المللی برنامه‌هایی را ارائه بدهیم.

وی گفت: در دانشگاه مذاهب یک وفاق جمعی وجود دارد تا بتوانیم تقریب را در سطح جامعه و جهان گسترش بدهیم و خوشبختانه این امر مورد حمایت بزرگان و علمای حوزه و دانشگاه است تا بتوانیم در ارتقاء مفاهیم علمی و دینی جامعه قدم‌های موثری را برداریم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.