امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56108
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1396 - 17:35 | | ارسال توسط :

دستگاه قضا مستندات محکومیت داوطلبان تایید صلاحیت شده شوراها را ارسال کند/ ظرف ۲۴ ساعت رسیدگی می‌شود

به گزارش بابل نوین،  “محمد محمودی شاه‌نشین” رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در واکنش به اظهارنظری در مورد آنکه برخی تایید صلاحیت‌ شده‌های شوراها دارای سابقه محکومیت کیفری هستند، گفت: هر موردی را که دستگاه قضا و سایر دستگاه‌ها به صورت مستقیم و مستند مطلع هستند که داوطلبی با داشتن […]

به گزارش بابل نوین،  “محمد محمودی شاه‌نشین” رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در واکنش به اظهارنظری در مورد آنکه برخی تایید صلاحیت‌ شده‌های شوراها دارای سابقه محکومیت کیفری هستند، گفت: هر موردی را که دستگاه قضا و سایر دستگاه‌ها به صورت مستقیم و مستند مطلع هستند که داوطلبی با داشتن محکومیت موثر و قطعی تایید شده به ما اعلام کنند.

وی ادامه داد: هیئت مرکزی به استناد بند (ج) ماده ۶۱ بعد از ارسال مصادیق و نام افراد ظرف مدت ۲۴ ساعت به موضوع رسیدگی و پاسخ خواهد داد اما اگر دستگاه قضا مصادیق را هم در اختیار ندارد، می‌تواند از اطلاع‌دهندگان به آن‌ها بخواهند تا مدارک خود را از طریق مکاتبه به ما اعلام کنند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به نظر شما چنین موردی در میان تایید صلاحیت شده‌ها وجود دارد، اظهار داشت: بنده باید مصداق‌ها را ببینم تا در این مورد اظهارنظر کنم.
نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس تاکید کرد: چنین موردی نباید در حالت شکلی اتفاق بیافتد مگر آنکه مراجع چهارگانه در وقت مقرر در پاسخ به استعلامات جوابی نداده باشند.
محمودی‌ شاه‌نشین با اشاره به دیگر موارد محکومیت که تاثیری در روند تایید صلاحیت ندارد، افزود: کسی که محکومیت داشته و بعدا تبرئه آن را آورده، محکومیت موثر نداشته باشد زیرا این نوع محکومیت در حقیقت محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی نیست و تنها یکسری جرایم خاص محروم می‌شوند، شخصی که در یک تصادف محکوم شده اما آن هم مشمول این موضوع نخواهد بود و همچنین یکسری از جرایم که در قانون از آن‌ها نام برده نشده یا کسی که محکومیتش صراحت دارد.
وی تاکید کرد: این موارد در هیئت اجرایی و نظارت مورد دقت قرار گرفته است اما بررسی حدود ۲۹۰ هزار نفر داوطلب شوراها امکان بروز مشکلی را پیش می‌آورد.
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به بررسی اعتراضات داوطلبان شوراها در هیئت نظارت استان‌ها هم بیان داشت: چهار روز از آغاز بررسی‌ها می‌گذرد و شش روز دیگر باقی مانده لذا ارائه آمار در این رابطه اکنون صحیح نیست.
محمودی شاه‌نشین خاطرنشان کرد: ابتدا باید تصمیم‌گیری و صورت‌جلسه نهایی تنظیم شود زیرا امکان ارسال مدارک جدید در زمان بررسی پرونده داوطلبان شوراها وجود دارد بر این اساس در روز آخر آمار دقیق را اعلام خواهیم کرد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.