امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69441
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 15 آبان 1396 - 18:33 | | ارسال توسط :

دولت باید حذف دلار از معاملات بین‌المللی را به صورت یک برنامه اعلام کند/تاکید بر قرارداد پولی با کشورهای مشترک‌المنافع

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت باید حذف دلار از معاملات بین‌المللی را به صورت یک برنامه اعلام کند، گفت: مجلس باید نظارت کند که به عنوان مثال مبادلات دلاری ما از سال 95 تا 96 با دیگر کشورها چقدر کاهش داشته است.

به گزارش بابل نوین،سید مهدی هاشمی نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به ضرورت حذف دلار از معاملات بین‌المللی اظهار داشت: مدت‌ها است که این مسئله در سطح مسئولان ارشد کشور مطرح و موضوعی بوده که بارها مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.

وی افزود: هنوز هیچ کار مثبت و اساسی در این زمینه صورت نگرفته است در حالی که ما می‌توانیم از پول رایج کشور خود یا کشورهای طرح معامله در زمینه تجارت استفاده کنیم.

هاشمی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل عدم توجه جدی به این مهم غربی‌ها به واسطه دلار و یورو نفوذ خود را در مسائل اقتصادی گسترده کرده‌اند و به تبع آن اهداف مستکبرانه خود را دنبال گرفته‌اند.

با اعتقاد این نماینده سابق مجلس باید موضوع حذف دلار از معاملات بین‌المللی به عنوان یکی از محورها و پایه‌های استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار بگیرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در همین زمینه اضافه کرد: ما باید با برخی کشورها همچون روسیه،‌ چین، ترکیه، هندوستان و کشورهای مشترک المنافع قرارداد پولی امضا کنیم و البته باید این به صورت برنامه از سوی دولت اعلام شود.

وی با بیان اینکه دولت باید حذف دلار از معاملات بین‌المللی را به صورت یک برنامه اعلام کند، گفت: مجلس باید نظارت کند که به عنوان مثال مبادلات دلاری ما از سال ۹۵ تا ۹۶ با دیگر کشورها چقدر کاهش داشته و یا این مبادلات در سال ۹۶ الی ۹۷ چقدر کاهش خواهد داشت.

وی گفت: همه باید به ضرورت حذف دلار از معاملات بین‌المللی واقف باشد چرا که عمل نکردن و شعار دادن قابل قبول نخواهد بود.

هاشمی در پایان با تاکید بر اینکه باید وابستگی‌های تجاری خود از غربی‌ها را کم کنیم گفت: از دولت جمهوری اسلامی انتظار نداریم که هم حذف دلار از معاملات بین‌الملی را دنبال کنند و هم واردات خود از برخی کشورهای غربی همچون فرانسه را افزایش دهد چرا که ما می‌بینیم امروز با برخی سیاست‌های نادرست صنعت خودروی ما عملا وابسته به فرانسه شده است.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.