امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74961
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 01 دی 1396 - 14:17 | | ارسال توسط :

دولت به جای افزایش قیمت‌‌ها دست‌درازی‌ نورچشمی‌های خود را قطع کند/ کسانی که با رانت صاحب مال و منال شدند امروز ادعای آی‌کیو می‌کنند

امام‌جمعه بابلکنار گفت: دولت به جای افزایش قیمت‌‌ها دست‌درازی‌ نورچشمی‌های خود را قطع کند، چرا به جای جلوگیری از دست درازی‌های ۱۵ هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه و مانند آنها که معادل کل بودجه عمرانی کشور است و توسط نورچشمی‌ها غارت می شود، انتقامش را از مردم در لایحه بودجه می‌گیرد.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس باباییان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بابلکنار با انتقاد از بودجه ۹۷ اظهار کرد: مگر در جلسات هیات دولت موشک به فضا می‌فرستند که هزینه برگزاری هر جلسه را در بودجه۹۷ سی و هفت میلیون تومان پیش‌بینی کردند.

وی افزود: راه جبران کسری بودجه دولت افزایش قیمت حامل‌های انرژی، بنزین و یا قطع یارانه ۳۴ میلیون نفر نیست، بلکه راهش جلوگیری از ریخت‌و‌پاش‌ها، حقوق‌های نجومی و پرداخت تسهیلات خیره‌کننده به مسئولان و مدیران است.

این مسئول ادامه داد: شیوه ارائه بودجه سال ۹۷ نشان می‌دهد، دولت و مدیرانش درک صحیحی از مشکلات جامعه ندارند، این عدم‌ درک  به این دلیل است که  تماس و ارتباطی با مردم عادی  ندارند تا از نزدیک مشکلات آنان را لمس کنند. متأسفانه در کشور همه چیز به نام مردم ولی به کام قشر #مرفه پیش می‌رود.

امام جمعه بابلکنار تصریح کرد: افزایش ۷۰ درصد حقوق نمایندگان در حالی که دولت قرار است به دلیل کمبود منابع، حذف ۳۴ میلیون نفر از یارانه نقدی و افزایش قیمت برخی حامل‌های انرژی را کلید بزند، چشم نظارتی مجلس را نمی‌بندد؟ این نمایندگان وام‌دار دولت می‌شوند.

حجت‌الاسلام باباییان گفت: پس از ۲۶سال از روزهای تلخ و فراموش نشدنی جریانی خاص که معتقد بود برای ساختن و آباد کردن کشور، باید نسخه های غربی را اجرا کرد و نتیجه‌اش سراریزی برنامه‌های بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، فائو، سازمان بهداشت جهانی  به ایران شدند،  تورم ۵۰ درصدی را به همراه داشت و دولت دوازدهم نیز دقیقا با همان الگو بودجه ۹۷ را به مجلس ارائه داد که کپی سیاست‌های تعدیل اقتصادی است، اگر به راستی کشور تورم ۹ درصدی دارد چرا باید قیمت‌ حامل‌های انرژی آن بیش از ۵۰ در صد افزایش پیدا کند؟

وی تاکید کرد: بیشتر از  ۱۶۰ قلم  داروی اساسی و روزمره  مورد نیاز مردم از ابتدای ماه آینده  شامل  بیمه خارج می‌شود،  این یعنی شما حق بیمه می‌دهید اما دفترچه بیمه شما اعتبار ندارد،  اگر قرار است  یارانه‌ها را قطع کنند  چرا دارو آزاد می‌شود و هزینه‌های درمان بالا می‌رود.

خطیب جمعه بابلکنار یاد آور شد: می‌گویند درآمد دولت کم است و ناچار از افزایش قیمت‌ها هستیم اما باید از دولتمردان بپرسیم شما که می‌گفتید به برکت برجام فروش نفت به سطح بی‌سابقه‌ای رسیدو پول آن هم به برکت توافقات بانکی به کشور بازگشت، پس دیگر درآمد دولت نباید کم باشد.

باباییان با اشاره به بودجه امسال دولت اظهار کرد:  دولت به جای افزایش قیمت‌‌ها دست‌درازی‌ نورچشمی‌های خود را قطع کند، چرا به جای جلوگیری از دست درازی‌های ۱۵ هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه و مانند آنها که معادل کل بودجه عمرانی کشور است  و توسط نورچشمی‌ها غارت می شود، انتقامش را از مردم در لایحه بودجه می‌گیرد.

امام جمعه بابلکنار  افزود: در حال حاظر  غریب ۱۰۰هزار میلیارد تومان معوقه بانکی اعلام شده داریم،  آیا بهتر نیست دولت بجای له کردن مردم فکری برای باز ستاندن آنها بکنند و آیا باید چند میلیون نفر قربانی نورچشمی‌ها بشوند.

وی با اشاره به وعده‌های انتخاباتی دولت ادامه داد: شما که در آستانه انتخاباتی به مردم پیامک  می‌دادید که یارانه‌ها مجدداً برقرار شد و  دولت حذف ۲۴ میلیون نفر از یارانه‌بگیران را جفا به مردم و ناعادلانه می‌داند، اما امروز با گذر از روزهای انتخاباتی و بی‌نیازی دولت به رای مردم همه وعده‌ها زیر پاگذاشته شد، حرف‌ها و کارهای کنونی دولتمردان جفا به مردم و توهین به اعتماد آنها است.

حجت‌الاسلام باباییان تصریح کرد: در کجای دنیا رسم است دولت یک کشور از یک طرف یارانه مردم را  حذف کند، هم‌زمان قیمت‌ها را نیز افزایش دهد بعد از حقوق شهروندی دم بزند، می‌گویند گران کردن بنزین و گازوییل برای ایجاد شغل است، ضمن این که گرانی سوخت باعث نابودی ۴۸۰ هزار شغل خواهد شد، پیش از آن مگر پولی برای ایجاد شغل نبود اگر این چیزی است که می‌گویند چرا برخی حضرات حقوق‌های چند ده میلیونی می‌گیرند.

امام جمعه بابلکنار گفت: دولت محترم به جای جشن حقوق شهروندی بهتر بود که مراسم ختم حقوق شهروندی را می‌گرفت زیرا با وجود عدم توجه به اشتغال، گرانی، آزاد کردن قیمت‌های دارو، حذف یارانه‌ها، مسکن اجتماعی، حقوق‌های ناعادلانه ختم معقول‌تر بود.

وی افزود: آنانی که قبل از انقلاب محتاج نانی بودند و بعد از انقلاب یک‌باره صاحب اموال بسیار شدند ، با استفاده از رانت تا توانسته‌اند کارخانه‌ها را به اسم خصوصی‌سازی به قیمت نازل خریدند و امروز ادعای برخورداری از ژن خوب و آی‌کیو برتر را دارند، این توهین مرفهین بی‌درد به مردم قابل تحمل نیست.

حجت‌الاسلام باباییان خاطرنشان کرد: بی‌عدالتی و عدم‌توجه به حقوق شهروندی یعنی این که در حقوق ۴۰هزار تومان حق مسکن دیده شود اما برای نماینده مجلس شش میلیون تومان، برای کارگر حق آمد و شدی وجود ندارد اما برای نماینده مجلس ماهی چهار میلیون تومان دیده شود، حقوق کارگر ماهی ۹۰۰هزار تا یک میلیون تومان اما برای راننده شخصی نماینده ماهی سه میلیون تومان از بیت المال داده شود.

وی در پایان گفت: اگر افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان تصویب شود دیگر این این مجلس شانتیت تصویر شهید مدرس را ندارد و  باید تصویر شهید مدرس را از دیوار مجلس پایین بکشند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.