امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82455
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار ویژه, اقتصادی, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 25 خرداد 1397 - 12:16 | | ارسال توسط :

دولت نباید جهت رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور سستی کند/ ما در جنگ اقتصادی هستیم

خطیب نماز عیدسعیدفطر لاله‌آباد گفت: دولت نباید جهت رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی مردم دست دست و سستی کند بلکه باید جهادگونه وارد میدان شود.

به گزارش بابل نوین، خطبه‌های امروز نماز عید سعید فطر مردم لاله‌آباد به امامت حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی اقامه و نامبرده پس از برپایی این نماز پرفیض با اشاره به برکات این عید اظهار کرد: بهترین عیدی ما به یکدیگر روز عید فطر سفارش به تقوای الهی و آنچه که زحمات ما را در ماه رمضان از نماز، روزه، دعا و خیرات در غیر ماه رمضان حفظ می‌کند تقواست.

وی افزود: از وظایف انسان‌ها خاصه مسلمین یادآوری نعمت‌های پروردگار است و طبق دعای ۴۵ صحیفه سجادیه ماه رمضان به خاطر برتری مسلمانان بر سایر ملت‌ها و رسیدن به پاداش‌های فراوان الهی یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند است باید برای درکش شکرگذار و برای از دست دادنش غمگین بود.

امام جمعه لاله‌آباد ضمن تبریک عید سعید فطر ادامه داد: در آستانه سالروز شدت گرفتن حمله وحشیانه عربستان به یمن هستیم که این‌گونه تجاوزات دلایلی مختلفی دارد که شکل‌گیری قدرت عظیم شیعه در یمن به عنوان همسایه عربستان و ترس از نفوذ این قدرت به داخل عربستان، تقویت پایگاه مبارزه با تفکر وهابیت حتی در میان اهل‌سنت، از دست رفتن سلطه چندین ساله عربستان بر منابع عظیم نفتی یمن، خطر از دست دادن بندر استراتژیک باب المندب و از همه مهمتر خطر جدی شکل‌گیری حکومت مردمی در یمن و سرایت آن به داخل عربستان از جمله عواملی است که آل‌سعود و هم پیمانانش با بمباران و حملات هوایی، زمینی و دریایی به دنبال آن هستند اما به فضل‌الهی و با مقاومت جانانه انصارالله و مردم مظلوم یمن شکست حتمی خواهند خورد.

این مسئول با انتقاد از وضعیت اقتصادی موجود در جامعه گفت: آنچه که از وضیعت افسارگسیخته اقتصادی در کشور مشاهده می‌شود می‌توان نتیجه گرفت این است که گویا دولت کشور را به امان خدا رها کرده، چه کسی مسوول این نابسامانی‌هاست، چه کسی باید جلوی این بی‌نظمی و بی ‌انضباطی‌ها را بگیرید، نکند خود دولتی‌ها در این وضعیت نقش دارند؟

حجت‌الاسلام شیخی تصریح کرد: تا دیروز بهانه مشکلات، دولت‌ها نهم و دهم بودند اما امروز با گذشت پنج سال از دولت دهم دیگر نمی‌توانید بگویید مشکل اقتصادی کشور ضعف و بد عمل کردن دولت نهم و دهم بوده بلکه امروز دولت دوازدهم نشان داد ضعیف‌تر و بدتر از آن دولت عمل می‌کند.

وی افزود: اینکه برخی افراد در شرایط کنونی جامعه اقدام به خرید بیش از ۲۶ هزار سکه کنند این برای دولت افتخار نیست که معاون رئیس‌جمهور آن را اعلام می‌کند بلکه باید دید این افراد چه کسانی هستند، به کجا وصل هستند، باید این اعلام جنگ اقتصادی باشد نه اعلام افتخار .

خطیب نماز عیدسعیدفطر لاله‌آباد تاکید کرد: دولت نباید جهت رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی مردم دست دست و سستی کند بلکه باید جهادگونه وارد میدان شود و به وضع بی‌سر و سامان اقتصادی جامعه خاتمه دهد، چرا شاکر همراهی مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب نیستید.

شیخی در پایان گفت: مردم ما متوجه امور موجود در جامعه هستند اما نباید فراموش کنند که ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و در چنین شرایطی باید هوشیاری هم جانبه خود را حفظ کنیم، مسئولان هم بیشتر تلاش کنند.

خبرنگار: مهدی بادیکناری

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.