امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68888
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 08 آبان 1396 - 16:30 | | ارسال توسط :

رئیس دانشگاه فرهنگیان باید تجربه معلمی داشته باشد/ سرانه مدارس پایین است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: فردی که به ریاست دانشگاه فرهنگیان منصوب می‌شود، باید اطلاعات علمی مناسب در حوزه‌های تربیتی و آموزش و پرورش داشته باشد و ترجیحاً اگر چنین فردی مدتی معلم باشد، اثرگذارتر خواهد بود.

به گزارش بابل نوین،سید جواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص «عدم تعیین رئیس برای دانشگاه فرهنگیان»، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه ویژه ای است که مأموریت خاصی با عنوان تربیت نیروی آموزش و پرورش را داراست و این رسالت ویژه ای است که رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر آن تأکید دارد.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که وقتی دانشگاهی رئیس ندارد، نمی توان کارها را به طور دقیق انجام داد و امیدواریم این موضوع به زودی حل شود؛ چراکه در زمان رأی اعتماد وزیر آموزش و پرورش در مجلس نیز بر تعیین سریع رئیس برای دانشگاه فرهنگیان، از سوی نمایندگان تأکید شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به ویژگی های فرد انتصاب شده برای ریاست دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: فردی که به ریاست دانشگاه فرهنگیان منصوب می شود، باید از نظر اطلاعات علمی در حوزه های تربیتی و آموزش و پرورش اطلاعات خوبی داشته باشد و ترجیحاً اگر چنین فردی مدتی نیز معلم بوده باشد، اثرگذارتر خواهد بود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه اساتید دانشگاهی نیز هستند که در خصوص مدیریت آموزشی تخصص داشته و دارای سوابق خوبی هستند، گفت: امیدواریم هرچه زودتر تکلیف ریاست دانشگاه فرهنگیان مشخص شود.

وی در خصوص «عدم پرداخت سرانه به مدارس»، عنوان کرد: سرانه مدارس پایین است و مدارس نمی توانند امورات خود و دانش آموزان را بگذارنند؛ در نتیجه به سمت دریافت وجه از والدین دانش آموزان حرکت می کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: آموزش و پرورش کمک گرفتن مدیران مدرسه از والدین دانش آموزان را غیرقانونی عنوان می کند، اما در عمل چنین کاری صورت می گیرد.

ساداتی نژاد تأکید کرد: اگر قرار است از والدین دانش آموزان برای مدارس کمکی دریافت شود، باید دستورالعملی در خصوص دریافت کمک از والدین صادر شود و تکلیف این کمک ها مشخص شود.

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.