امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56371
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1396 - 9:23 | | ارسال توسط :

راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری با هدف بهبود فضای کسب و کار در مازندران

برای شناسایی موانع سرمایه گذاری و بهبود فضای كسب و كار از سال گذشته پنجره واحد سرمايه‌گذاری در بخش های كشاورزی، ميراث فرهنگی و صنايع دستی و صنعت، معدن و تجارت در مازندران راه‌اندازی شد.

به گزارش بابل نوین، عمده مشکل سرمایه گذاران، طی کردن مراحل بسیار زیاد اداری است و برای اینکه با سرعت بیشتری اجرا شود، فرآیندهایی که حتی تا سه سال هم زمان می برد بیشترین زمان و انرژی را از سرمایه‌گذاران می گرفت و روند استعلام‌ها و صدور مجوزها بسیار طولانی بود در حالیکه اکنون با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری این روند مکانیزه و کوتاه شد.

به گفته مسؤولان پنجره واحد بخش کشاورزی، پاسخ به استعلامات و صدور مجوزها یک ‌ماهه شد و حتی برخی‌ به ۱۵ روز هم رسید که اگر این روند ادامه پیدا کند و انگیزه دست‌اندرکاران این واحد مقطعی نباشد و اگر این همت و پشتکار همچنان تداوم داشته باشد میتوان به سرمایه‌گذاری مناسب در بخش کشاورزی مازندران امیدوار بود.

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طی یکسالی که از راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی می‌گذرد ۵۰۰ موافقت اصولی، پروانه بهره‌برداری و پروانه تاسیس صادر شد.

وی افزود: یکسال اخیر ۸۱۱ تقاضا از سوی متقاضیان در پنجره واحد سرمایه‌گذاری کشاورزی ثبت شد که از این تعداد به ۴۹۵ مورد پاسخ داده شد و مابقی یا انصراف دادند و یا جواب منفی داده شد.

وی گفت: با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی روند استعلامات از چندین سال به ۱۰ تا ۱۵ روز رسید و می‌طلبد این روند کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه نباید میزان استعلامات بیش از حد باشد، گفت: با کاهش میزان استعلام میتوان هم رضایت ارباب رجوع را شاهد باشیم و هم هزینه‌ها را کاهش داد.

حیدرپور با اشاره به اینکه با الکترونیک کردن درخواست‌ها می ‌توان از میزان هزینه‌ها و رفت‌و‌آمدها کاسته شود، افزود: بالا بودن هزینه تمام شده تولید در صنعت و کشاورزی یکی از مشکلاتی است که در کشور ما وجود دارد که باعث می‌شود نتوانیم محصولات کشاورزی را در بازارهای جهانی صادر کنیم.

وی با بیان اینکه با تمام مشکلاتی که وجود دارد اما توانستیم زمان صدور مجوز‌ها را کاهش دهیم، گفت: باید نگاه توسعه‌ای به استان داشته باشیم چراکه مازندران ظرفیت بالقوه زیادی دارد و این امر نگاه مشترک به توسعه استان را می‌طلبد و نگاه‌ها را محدود به مرز و شهرستان نکنیم و مشکلات را عمومی بدانیم تا بتوانیم با نگاه توسعه‌ای حل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پنجره واحد مرحله نخست برای توسعه هر بخش است و تاکنون ۳۰۰ مورد زمین واگذاری را که پس گرفتیم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

حیدرپور افزود: سرمایه‌گذار وجود دارد و اگر شرایط برای امر سرمایه‌گذاری فراهم شود دیگر نیازی نیست افراد برای سرمایه‌گذاری به خارج کشور و یا خارج استان بروند.

وی با بیان اینکه کشاورزی خوب خواهان صنعت خوب است و صنعتی که کشاورزی را ساپورت کند، گفت: اراضی داریم که بازده کشاورزی کمی دارد اما بازده گردشگری و صنعتی خوبی دارد که باید کمک شود تا سرمایه‌گذاری در راستای توسعه هدفمند در استان انجام شود چرا که گردشگری کشاورزی درآمد و حرفه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمود احمدی دبیر هماهنگی و نظارت بر پنجره واحد سرمایه‌گذاری دستگاه‌های اجرایی مازندران با بیان اینکه پنجره واحد یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی است، افزود: راه‌ اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری سبب کوتاه‌تر شدن زمان صدور مجوزها و پرهیز از تکرار استعلام‌ها و مانع سرگردانی سرمایه‌گذار در پیچ و خم اداری می‌شود.

محمود احمدی گفت: شکل‌گیری پنجره واحد سرعت‌بخشی در کار است و ایجاد شغل با سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه تولید در سایه سرمایه‌گذاری اتفاق می‌افتد، گفت: اگر همه تلاش کنند و اراده‌‌ای بر توسعه فردی وجود داشته باشد به توسعه اجتماعی دست خواهیم یافت.

با شناسایی گلوگاه‌های مانع سرمایه‌گذاری در استان ، فرصت‌های سرمایه‌گذاری به متقاضیان معرفی شود و سنگ‌اندازی‌هایی برای سرمایه‌گذاران در استان صورت نگیرد، سرمایه‌گذاری براحتی انجام خواهد شد تا هم شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان باشیم و هم استان به توسعه برسد.

لازمه اشتغالزایی توجه به خلاقیت‌ها است که اگر موانع بر سر راه سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در استان دارند برداشته شود گفت: یقیناً تا حدودی جلوی بیکاری گرفته خواهد شد و سرمایه‌گذاران با سخت‌گیری‌های مسؤولان فرار را بر قرار ترجیح نخواهند داد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.