امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 52088
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 28 اسفند 1395 - 21:38 | | ارسال توسط :

راه‌اندازی کلاس‌های آموزش سبک زندگی اسلامی در امام‌زادگان کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به مهمترین برنامه‌های این سازمان در حوزه فرهنگی و اجتماعی از راه‌اندازی کلاس‌های آموزش سبک زندگی اسلامی در ۲۰۰ امام‌زاده کشور خبر داد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به مهمترین برنامه‌های این معاونت در حوزه سبک زندگی برای سال ۹۶، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری سبک زندگی اسلامی است که متاسفانه در این رابطه کار گسترده و عمیقی رخ نداده است. کارهای نسبتا خوبی توسط دستگاه‌ها صورت گرفت اما ضرورت دارد که ما سبک زندگی اسلامی را در بخش آموزشی وارد کنیم؛ چراکه مردم ما صرفا با برنامه‌های تبلیغی و ترویجی نمی‌توانند سبک زندگی اسلامی را در زندگی‌شان جاری و ساری کنند؛ لذا نیاز دارد که در این زمینه برنامه‌های آموزشی مناسبی را وارد کنیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف تصریح کرد: یکی از برنامه‌های‌ مهم در سال ۹۶ که به‌ عنوان اولویت برنامه‌ای ما هم در این زمینه قرار گرفت، بحث راه‌اندازی کلاس‌ها و مراکز آموزشی در بقاع متبرکه به عنوان سبک زندگی و تعالی خانواده است. این کار برای اولین بار در کشور انجام خواهد شد؛ در این طرح ۵ ماه اول ابتدایی سال را به بحث تربیت مربیان اختصاص خواهیم داد و شش ماهه دوم شروع کلاس‌ها خواهد بود.

شرفخانی با بیان اینکه شروع این کلاس‌ها با آموزش سبک زندگی اسلامی برای خانم‌ها و مادران آغاز می‌شود، افزود: با توجه به این طرح تمامی علاقه‌مندان خانم می‌توانند صبح‌ها در امام‌زادگان حاضر شوند و از این کلاس‌ها بهره ببرند.

وی با اشاره به سرفصل‌ها و منابع این طرح هم گفت: سرفصل‌های مختلفی را برای این موضوع طراحی کرده‌ایم که ان‌شاءالله به صورت آموزشی در سه سطح اول، دوم و سوم مشخص شده است. هر فردی که سطح اول را با موفقیت بگذراند به ترتیب سطح دوم و نهایتا سطح سوم را طی خواهد کرد. برای هرکدام از این طرح‌ها کتاب‌ها و مواد آموزشی مناسب طراحی شده و تمامی این برنامه‌های آموزشی بر اساس یک ماده و منبع درسی قرار خواهد گرفت که بتوانیم سبک زندگی اسلامی را با رویکرد آموزشی برای خانواده‌ها داشته باشیم.

شرفخانی در خصوص نحوه پذیرش این طرح هم گفت: رویکرد اول ما برای پذیرش در ۲۰۰ امام‌زاده کل کشور است و قصد هم نداریم فعلا آن را افزایش دهیم؛ بعد از عملیاتی شدن کار و بر اساس ظرفیت منطقی این کار رخ خواهد داد. با توجه به شروع کار بخشی از فعالیت‌ها را برای تربیت مربی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد که بتوانیم آموزش‌ها را هم بر اساس استاندارد‌های آموزشی و کارگاهی منطقه‌ای انجام دهیم./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.