امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50791
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 16 اسفند 1395 - 13:49 | | ارسال توسط :

رتبه نخست مازندران در تخلفات ساختمانی در کشور

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: مازندران رتبه نخست تخلفات ساختمان را دارد و تعامل مناسبی از سوی ارگان‌ها با نظام مهندسی ساختمان در این ارتباط وجود ندارد.

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، مهران فرصت صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تمام برنامه‌ها و دستور کار چند اصل قانون‌مداری، اصلاح ساختار اداری، واقعی‎تر کردن خدمات مهندسی و در کنار این سه اصل به دو موضوع اعتمادسازی از طریق شفاف‌سازی اعتقاد داریم.

وی تصریح کرد: همه نتیجه‌ها تصمیم‌گیری‌ها در اختیار اعضا و مردم قرار می‎گیرد و همه موضوعات سازمان به‌صورت شفاف مطرح می‎شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در ارتباط با ضعف‌های حقوقی بیان کرد: ضعف‌های قانونی در اجرای برنامه‌ها داریم به این دلیل که قانون بسیار قدیمی است و باید در این بخش اقدامات اساسی انجام شود.

این مسؤول اضافه کرد: قانون نوشته‌شده بر اساس فعالیت ۵۰ مهندس در شهرستان ساری بود ولی در حال حاضر ۳۲ هزار مهندس در استان مازندران فعالیت می‎کنند که نیاز است قانون در این ارتباط به‌روز شود.

فرصت با اعلام اینکه بومی‌سازی مقررات یکی از مواردی است باید به آن توجه شود، گفت: هیچ اقدامی برای بومی‌سازی قوانین و مقررات انجام نشد و موضوع تا کمیسیون پژوهش مجلس هم کشیده شد ولی اقدامی برای رفع آن انجام نشده است.

وی با اعلام اینکه ساخت و ساز در مازندران به‌صورت جزیره‌ای انجام می‎شود، افزود: مازندران رتبه نخست تخلفات ساختمان را دارد و تعامل مناسبی از سوی ارگان‌ها با نظام مهندسی ساختمان در این ارتباط وجود ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اعلام اینکه مهندسان قدرت اجرایی برای جلوگیری از کنترل تخلف را ندارند، یادآور شد: زمانی که کارشناس ما تخلف را اعلام می‎کند مرجع قانونی برای اعلام تخلف وجود ندارد.

این مسؤول با اعلام اینکه نظام مهندسی نقشی در سیاست‌گذاری حوزه ساخت و ساز ندارد، افزود: نظام جامع فنی در حوزه ساخت و ساز در استان مازندران نداریم، هر ارگانی به‌صورت جداگانه خودشان در این بخش ورود پیدا می‎کنند.

فرصت اضافه کرد: در چند مدت لغو عضویت زیادی را امضا کردم، پس از بررسی مشخص شد که گرفتن پروانه اشتغال به کار در نظام مهندسی بسیار سخت است و مهندسان با پروانه نظام کاردانی می‎توانند کار کنند، به‌نوعی تقسیم موقعیت شغلی در حال شکل‌گیری است.

وی در ادامه با اعلام اینکه میزان شکایت مردم از مهندسان ما در حال افزایش است، گفت: این موضوع به‌دلیل افزایش آگاهی مردم در حال شکل‌گیری است که شکایت‌ها در سازمان بررسی می‎شود و دغدغه‌های مردم در این سازمان مورد بررسی قرار می‎گیرد، از طرفی فعالیت ۳۲ هزار مهندس در استان با این میزان شکایت‌ها قابل تأمل است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه حوزه تعامل با شهرداری‌ها در حال پیگیری است، تصریح کرد: شهرداری‌ها همکاری‌های لازم را دارند و استفاده از مهندسان دارای صلاحیت در شهرها در حال اتفاق است.

این مسؤول در ادامه از برنامه‌ریزی برای آموزش کارفرمایان خبر داد و گفت: هر چه کارفرمایان به حقوق‌شان آگاه باشند، نظام مهندسی در اجرای برنامه‌ها موفق‌تر است.

فرصت در پایان گفت: در ایمنی، همه دستگاه‌ها دخیل هستند و ایمنی در ساخت‌وساز در بین دستگاه‌های مرتبط مغفول می‎ماند، مناسب‌سازی معلولان همکاری مناسب با بهزیستی داشته باشیم، انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد حساسیت و متذکر شدن اهمیت موضوعی که در سازمان‌ها اتفاق می‌افتد با اجرایی کردن وظیفه را برای همدیگر متذکر شویم که زمینه اجرای این تفاهم‌نامه‌ها را فراهم کنیم./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.