امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83859
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 09 مهر 1397 - 19:04 | | ارسال توسط :

رد شایعه شیوع آنفلونزای مرغی پرندگان در مازندران

به گزارش بابل نوین، رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه درباره شیوع آنفلونزای مرغی پرندگان در استان تا کنون هیچ گزارشی نشده است، گفت: ابتلا این ویروس را در شهر و روستا‌های استان تکذیب می‌شود. وی با بیان اینکه آنفلونزای مرغی پرندگان در یکی از روستا‌های فیروزکوه یا دماوند تایید شده است، افزود: مسئولان دامپزشکی […]

به گزارش بابل نوین، رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه درباره شیوع آنفلونزای مرغی پرندگان در استان تا کنون هیچ گزارشی نشده است، گفت: ابتلا این ویروس را در شهر و روستا‌های استان تکذیب می‌شود.

وی با بیان اینکه آنفلونزای مرغی پرندگان در یکی از روستا‌های فیروزکوه یا دماوند تایید شده است، افزود: مسئولان دامپزشکی این شهر‌ها نیز اعلام کردند که تلفات طیور در این مناطق مربوط خریداری مرغ بومی مازندران است که این ادعا بدون سند و مدرک ، مستند و قابل قبول نیست.

رضوانی با بیان اینکه از اواسط شهریور امسال مهاجرت پرندگان زمستان گذران به تالاب‌ها و آبگیر‌های استان آغاز شده است، افزود: به دلیل ادامه حضور پرندگان مهاجر در استان تلاش بر این است که از عرضه پرندگان بومی و مهاجر در بازار‌های روز و محلی جلوگیری شود.

رییس دامپزشکی مازندران گفت: احتمال انتقال آلودگی از پرندگان مهاجر به طیور بومی در بازار‌های روز و محلی وجود دارد به همین دلیل تا زمان حضور پرندگان مهاجر، پرورش دهندگان از هر گونه عرضه و جابجایی طیور باید خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تقاضا برای مصرف طیور سنتی مانند اردک و غاز روز‌های پایانی سال در استان افزایش می‌یابد از مردم خواست گوشت طیور مورد نیاز را از مراکز مورد تائید دامپزشکی و فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند.

همه ساله در آستانه فصل سرد سال ۱۵۰ گونه از پرندگان مهاجر از اقصی نقاط ایران و سیبری با جمعیت حدود ۱.۵ میلیون بال به آبگیر و آببندان‌های مازندران سفر می‌کنند که طبق آمار سازمان محیط زیست حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصد از این پرندگان از سوی شکارچیان دارای پروانه و غیرمجاز شکار می‌شوند.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.