امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65402
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 20 شهریور 1396 - 15:54 | | ارسال توسط :

رد کارشکنی‌ها و وِتوها درباره میانمار به حلقه‌های صهیونیستی می‌رسد

اسلامی گفت: از مظلومیت‌های مردم میانمار این است که در حلقه علمای اسلام صدای آنها به اندازه کافی شنیده نشده است.میانمار از نقاط ویژه‌ای است که رژیم صهیونیستی در پی احساس خطر نسبت به فروپاشی خود، به آن توجه خاصی دارد.

به گزارش بابل نوین، محمد مهدی اسلامی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، درباره اینکه چرا سازمان‌ها و نهادهای مدعی حقوق بشر و سازمان های بین الملل و کشورهای اسلامی در برابر نسل‌کشی میانمار سکوت کرده‌اند، گفت: میانمار به علت ذخایر هنگفت نفت و گاز مورد توجه جهانیان است در شرایطی که مخازن انرژی فسیلی در رقابت‌های اقتصادی حرف اول را می‌زند، بنابراین پشت پرده این سکوت را باید در مسائل اقتصادی جست‌وجو کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه صهیونیست به این نتیجه رسیده که اسرائیل رو به فروپاشی است و حلقه‌های اقتصادی صهیونیست در کشورهای متعددی در حال نفوذ و رسوخ است تا فضای اقتصادی دنیا همچنان در دست صهیونیست‌ها باقی بماند، اگر چه این موضوع سابقه دار بوده و از ابتدا صهیونیست‌ها در همه کشورها سعی در داشتن اهرم‌های اصلی اقتصادی داشتند اما با احساس خطر نسبت به فروپاشی اسرائیل این دغدغه سبب شده برخی نقاط را به طور ویژه مورد توجه قرار دهند میانمار نیز از نقاط ویژه‌ای است که اسرائیل برای آن اهمیت قائل است و بر روی آن محاسبه و برنامه‌ریزی کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه ابراز داشت: همسایگی میانمار با کشورهای چین و هند، موقعیت و شرایطی خاص است تا منافع رژیم صهیونیستی در آسیای دور تأمین شود، از طرفی تمام تلاش‌ها برای محکوم کردن میانمار در سال‌های گذشته، پیش از نهایی شدن، دچار دست اندازهایی جدی بوده و هیچ‌گاه نتوانسته به یک قطع‌نامه برسد؛ رد این کارشکنی‌ها و وِتوها به حلقه‌های صهیونیستی می‌رسد.

وی در پاسخ به این سؤال که علمای جهان اسلام برای جلوگیری از این نسل‌کشی چه وظیفه‌ای دارند، گفت: یکی از مستقل‌ترین شبکه‌های موجود در جهان، شبکه علمای اسلام است که فارغ از حلقه‌های حکومتی همواره ارتباطات تنگاتنکی با هم داشته‌ و در مقاطع مختلف توانسته‌اند نقش حیاتی رسالت خود را به سرانجام برسانند.

اسلامی در ادامه اظهار داشت: به طور مثال در بحرین اگر چه تمام قدرت‌ها پشت حاکمیت آن ایستاده‌اند ولی شبکه علمای اسلام در کشورهای هم‌جوار و دیگر کشورها کمک کرد تا صدای مردم بحرین به جهانیان برسد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه معمولاً یکی از پیشروها در پیگیری حقوق مسلمین در جهان علمای شیعه بوده‌اند، عنوان کرد: از مظلومیت‌های مردم میانمار این است که در حلقه علمای اسلام صدای آنها به اندازه کافی شنیده نشده که دلیل آن شاید این است که علمای مبارز شیعی در میانمار جای پای تاریخی جدی نداشته و ارتباط لازم و کافی برقرار نشده ‌است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است حرکت جدی و پرشوری را از سوی علمایی که همیشه نقش مؤثری در بزنگاه‌ها داشته ‌اند شاهد باشیم که ندای آنها منجر به نهضت جهانی و حرکت مستضعفین هم‌صدا با مسلمین جهان باشد./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.