امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56418
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1396 - 18:37 | | ارسال توسط :

رزمایش عربستان و اردن با دیدگاه «ضد ایرانی»

به گزارش بابل نوین، وبگاه صهیونیستی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک عربستان و اردن نوشت: عربستان، ایران را تهدید برشمرده و بابت کنترل تنگه هرمز و باب المندب با این کشور رقابت دارد. وبگاه صهیونیستی در مطلبی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک عربستان اردن نوشت: عربستان سعودی از دیرباز با ایران بابت موارد سیاسی، […]

به گزارش بابل نوین، وبگاه صهیونیستی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک عربستان و اردن نوشت: عربستان، ایران را تهدید برشمرده و بابت کنترل تنگه هرمز و باب المندب با این کشور رقابت دارد.

وبگاه صهیونیستی در مطلبی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک عربستان اردن نوشت: عربستان سعودی از دیرباز با ایران بابت موارد سیاسی، تاریخی و مذهبی رقابت دارد و در این میان اردن نیز نگرانی مشترکی را با عربستان بابت حضور این کشور در سوریه دارد.
به نوشته این وبگاه صهیونیستی، نیروی دریایی عربستان و اردن رزمایش مشترک «عبدالله-۵» را که از ۱۸ آوریل سال جاری تا دوم ماه مه ادامه داشت به پایان رساندند و طی آن واحدهایی از نیروهای مسلح اردن (JAF)  وارد پایگاه دریایی «ملک عبدالعزیز» شدند و در عین حال گروهی از نیروی دریایی عربستان (RSNF) به فرودگاه نظامی مرکا در امان، پایتخت اردن رفته و رزمایش عبدالله -۵ را برگزار کردند.
به نوشته این وبگاه، این رزمایش سه هفته‌ای پنجمین مورد از رزمایش مشترک نیروهای مسلح دو کشور است که از سال ۲۰۱۲ تاکنون برگزار شده است.
افزایش میزان همکاری‌های دو جانبه، تبادل تجربیات، بهبود مهارت‌های نظامی، آموزش عملیات ضد خرابکاری  و افزایش آمادگی‌های رزمی از جمله اهداف این رزمایش اعلام شده است.
وبگاه صهیونیستی در تحلیلی نوشت: جدال بین ایران  و عربستان سعودی، دو قدرت منطقه بابت موارد مذهبی، تاریخی و سیاسی شدت یافته است.
عربستان ایران را تهدید برشمرده و دلیل آن‌را نیز حمایت این کشور از مبارزان شیعه که به باور ریاض تنش‌های قومیتی را شعله ور می‌نمایند برشمرده است . از سویی دیگر، کنترل تنگه هرمز و باب المندب بخشی از ستیز مهم بین ایران و عربستان است.
بر اساس این گزارش، اردن نیز درباره نگرانی‌های خود از حضور ایران در یمن ، سوریه و عراق با عربستان اشتراک نظر دارد.
عربستان بر این باور است که ایران شیعیان حوثی را تجهیز نظامی می‌کند بر همین اساس ائتلاف این کشور با حضور ۱۰ کشور سعی در به قدرت رساندن «عبده هادی منصور» رییس جمهور مستعفی یمی دارند.
در  خاتمه این مطلب آمده است: اردن بخشی از ائتلاف عربستان در یمن است و رزمایش عبدالله -۵ نیز از جمله همکاری‌های راهبردی دو طرف محسوب می‌شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.