امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70912
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 27 آبان 1396 - 22:05 | | ارسال توسط :

رشد معاملات در بورس کالای ایران

طی هفته منتهی به ۲۵ آبان ماه، حدود ۴۵۰ هزار و ۳۸۲ تن انواع کالا به ارزش ۹ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال در بورس کالای ایران داد و ستد شد که حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۲ درصد و ۶ درصد رشد را تجربه کرد.

به گزارش بابل نوین،طی هفته منتهی به ۲۵ آبان ماه، درحالی‌که حدود ۴۵۰ هزار و ۳۸۲ تن انواع کالا به ارزش ۹ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال در بورس کالای ایران داد و ستد شد، حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۲ درصد و ۶ درصد رشد را تجربه کرد.

به نقل از روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران؛ طی هفته اخیر، در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۱۴۸ هزار و ۳۱۰ تن انواع کالا به ارزش ۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار، ۱۳۸ هزار و ۵۷ تن فولاد، یک هزار و ۱۸۰ تن آلومینیوم، ۶ هزار و ۲۶۰ تن مس، ۲۵۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۲ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۶۰ تن روی و ۱۰ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۲۶۲ هزار و ۹۲۴ تن انواع کالا به ارزش ۴ هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار، ۵۳ هزار و ۶۵۳ تن قیر، ۵۷ هزار و ۹۱۵ تن مواد پلیمری، ۸۷ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن لوب‌کات، ۳۶ هزار و ۱۸۰ تن مواد شیمیایی، ۷ هزار و ۱۰۰ تن گوگرد، ۵۰۶ تن روغن پایه و اسلاک واکس و همچنین یک هزار و ۷۰ تن عایق رطوبتی خریداری شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران طی هفته مذکور، شاهد معامله ۳۵ هزار و ۴۶۴ تن انواع کالا به ارزش بیش از و ۳۰۲ میلیارد ریال بود؛ در این تالار داد و ستد ۳۵ هزار و ۲۵۰ تن گندم، ۱۸۹ هزار قطعه جوجه یک روزه و ۲۵ تن برنج مشاهده شد.

در هفته‌ای که گذشت و در بازار فرعی بورس کالای ایران هم ۲ هزار تن پتاس (کلرید پتاسیم)، ۶۰۰ تن روغن ، ۱۸۰ تن ضایعات فلزی، ۹۰۰ تن نخ پلی‌استر گرید A و همچنین ۴ تن بشکه خالی داد و ستد شد./ز

تجارت نیوز

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.