امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 52448
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 03 فروردین 1396 - 12:54 | | ارسال توسط :

رشد ۳۰ درصدی کشفیات “پرونده های کلاهبرداری” پلیس آگاهی در سال۹۵

به گزارش بابل نوین، سرهنگ اکبری معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در تشریح اقدامات پلیس در مبارزه با جرم جعل و کلاهبرداری اظهار داشت: ۹۹ درصد پرونده های واصله از مراجع قضایی، کلانتری ها و پاسگاه ها در جرم جعل به پلیس آگاهی سراسر کشور در سال ۹۵ به کشف منجر شده […]

به گزارش بابل نوین، سرهنگ اکبری معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در تشریح اقدامات پلیس در مبارزه با جرم جعل و کلاهبرداری اظهار داشت: ۹۹ درصد پرونده های واصله از مراجع قضایی، کلانتری ها و پاسگاه ها در جرم جعل به پلیس آگاهی سراسر کشور در سال ۹۵ به کشف منجر شده که نسبت به سال ۹۴ ، کشفیات پلیس در این حوزه رشد بالای ۳۰ درصدی داشته همچنین ۵ هزار جاعل و افراد مرتبط با این جرم توسط کارآگاهان پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۹۳٫۵ درصد از پرونده های “کلاهبرداری” نیز توسط پلیس آگاهی استان ها کشف شده است، افزود: در این حوزه نیز موفقیت پلیس در سال ۹۵ در مقایسه با سال گذشته، ۳۰ درصد رشد داشته و بیش از ۶ هزار و ۱۳۰ نفر دستگیر شدند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: علیرغم اطلاع رسانی های فراوان از طرق مختلف، کماکان وقوع جرایم با شگردهای مختلف که همراه با قصور و سهل انگاری است را شاهد هستیم.
وی مهمترین عوامل وقوع جرم و کلاهبرداری را اعتماد بی جا به افراد بدون شناخت کافی، تنبلی اجتماعی و اقدام برای دریافت اسناد قانونی از راه های غیر قانونی، تمایل رسیدن به هدف بدون تلاش و طمع برای کسب سریع ثروت، اعتماد بی جا به تبلیغات، پیامک ها و تماس های تلفنی افراد ناشناس و غیره عنوان کرد.
سرهنگ اکبری با اشاره به سفرهای نوروزی شهروندان به هموطنان توصیه کرد: شهروندان از مدارک شناسایی و مالکیتی خود همانند شناسنامه ، کارت ملی ، گذرنامه ، گواهینامه ، اسناد ملکی و سایر مدارک بانکی مراقبت کرده و در صورت سرقت یا مفقودی مدارک، بلافاصله مراتب را به مراجع انتظامی گزارش کنند.
وی ادامه داد: هموطنان، اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت ، کد اعتبار سنجی، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار کسی قرار ندهید.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: شهروندان به هشدارهایی که در اغلب خودپردازها توسط بانک های مختلف ارائه می شود، حتما توجه کنند.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.