امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56300
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1396 - 16:10 | | ارسال توسط :

رشد ۵۰ درصدی نرخ اجاره بها در ۴ سال گذشته

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه نرخ اجاره بها از سال 84 تا 92 معادل 240 درصد افزایش یافت و ...

به گزارش بابل نوین، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه نرخ اجاره بها از سال ۸۴ تا ۹۲ معادل ۲۴۰ درصد افزایش یافت و در ۴ سال گذشته قیمت اجاره بها در تهران ۵۰ درصد رشد داشته گفت: برای ساخت یک ساختمان ۵ طبقه مجوز صادر می‌شود اما در حین ساخت ۲ و یا ۳ طبقه دیگر به آن اضافه می‌شود.

علی چگنی گفت: قیمت اجاره بها از سال ۸۴ تا ۹۲ معادل ۲۴۰ درصد و در ۴ سال گذشته قیمت اجاره بها در تهران ۵۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتربرنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهارداشت: آمارها نشان می دهد که در مقایسه با سال ۹۴ قیمت مسکن در سال ۹۵ حدود ۵ درصد افزایش یافته است.

چگنی در ادامه با اشاره به میزان افزایش قیمت زمین از سال ۸۴ تا ۹۲ گفت: در این ۸ سال قیمت زمین ۷۴۰ درصد رشد داشت به طوری که همواره قیمت زمین در کشور در دهه های گذشته ۲۰ درصد کمتر بود، اما هم اکنون ۲۰ درصد بیشتر شده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر برای ساخت یک ساختمان ۵ طبقه مجوز صادر می شود اما در حین ساخت ۲ و یا ۳ طبقه دیگر به آن اضافه می شود و این نحوه ساخت و ساز سبب افزایش قیمت زمین شده و وزارت راه و شهرسازی درصدد است روند این وضعیت متوقف شود.

مدیرکل دفتربرنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهارداشت: وجود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن خالی در کشور نشان می‌دهد که سیاست‌های حوزه ساخت و ساز در گذشته نتیجه مناسبی نداشته و باید روش‌های آن تغییر کند./م

منبع: ایران‌جیب

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.