امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63299
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 19 مرداد 1396 - 13:07 | | ارسال توسط :

رهبر انقلاب پرچمدار احیای اندیشه امام در حمایت از ملت‌های مظلوم است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که امت اسلام باید مشی جهان‌شمول رهنمودهای رهبر انقلاب را عملی کنند، گفت: رهبر انقلاب پرچمدار احیای اندیشه امام راحل در حمایت از ملت‌های مظلوم است.

به گزارش بابل نوین، آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، نسل‌کشی مردم میانمار و کشتار بی‌رحمانه مردم یمن را نمادی از جنگ نیابتی رژیم آل سعود با پشتوانه نظام سلطه در معادلات جهان اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: پیام حوزه‌های علمیه به مسؤولان نظام اسلامی این است که سازش نکردن با رژیم آل سعود علاماتی دارد و  یکی از این نشانه‌ها این است که مقابله با دولت‌های مجری کشتار بی‌رحمانه مردم یمن و میانمار باید در رفتارهای دولتمردان نمود داشته باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به وضعیت اسفناک مسلمانان میانمار و به شهادت رسیدن جمع زیادی از امت اسلام در جریان این فتنه نسل‌کشی اشاره کرد و گفت: ملت‌های اسلامی توجه داشته باشند که در روایات ثقلین تصریح‌ شده است که اگر کسی از مسلمانان صدای مظلومی را بشنود و به او یاری ندهد اساساً مسلمان نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در توضیح دقیق‌تر این رسالت همگانی، ادامه داد: پیامبر(ص) فرمود «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم؛ کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد می‌زند اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست.»

آیت‌الله سیفی مازندرانی با انتقاد از رفتارهای متناقض دیپلماسی، تصریح کرد: باید توجه داشت که انقلاب اسلامی ایران داعیه‌دار نظریه ام‌القری جهان اسلام است و این داعیه منافی رفتار دوگانه دیپلماسی در برابر فجایع جاری در میانمار و یمن است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: دولتمردان توجه داشته باشند که رهبر معظم انقلاب بارها بر این حقیقت تأکید فرمودند که در حمایت از امت اسلام از هیچ تلاشی دریغ نشود.

وی در پایان با بیان این‌که امید است امت اسلام مشی جهان‌شمول رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را عملی کنند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب پرچمدار ادامه مسیر امام راحل در حمایت از امت اسلام است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.