امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79036
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 28 بهمن 1396 - 19:42 | | ارسال توسط :

روابط تهران – دهلی نو در راستای منافع دو ملت و منطقه است و علیه هیچ کشوری نیست

رئیس جمهور گفت: روابط ایران و هند نه تنها علیه هیچ کشوری نیست، بلکه در راستای منافع دو ملت و منطقه است.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی عصر شنبه در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس مجلس سنا هندوستان، با بیان اینکه مقامهای ارشد دو کشور برای توسعه و تقویت بیش از پیش روابط تهران – دهلی نو ، اراده ای جدی دارند، گفت: روابط ما نه تنها علیه هیچ کشوری نیست، بلکه در راستای منافع دو ملت و منطقه است.

رئیس جمهور، تاریخ روابط ایران و هندوستان را سرشار از صمیمیت و همکاری دانست و تاکید کرد: تاریخ و اشتراکات فرهنگی، سرمایه بزرگی برای روابط دولتها و پارلمان ها است که باید از آن بهره گرفت.

رئیس جمهور همچنین بر نقش مهم پارلمانها در توسعه روابط دولت ها تاکید کرد و گفت که مجالس ایران و هند با تقویت همکاریهای خود می توانند مسیر تقویت روابط مشترک را بیش از پیش و همسو با منافع دو ملت هموارتر سازند.

معاون رئیس جمهور و رئیس مجلس سنا هندوستان نیز در این دیدار که عصر شنبه در هتل محل اقامت  روحانی برگزار شد، تاکید کرد که مجلس و دولت هندوستان از توسعه همه جانبه روابط تهران – دهلی نو حمایت می کنند و همه تلاش خود را در این راستا به کار گرفته اند.

«ونکایا نایدو» همچنین تقویت همکاری های دو کشور را در مبارزه با تروریسم ضروری خواند و اظهار کرد: همه کشورهای جهان باید روبروی تروریسم بایستند چرا که تروریسم مانع پیشرفت، توسعه و رفاه کشورها است./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.