امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58863
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 16 خرداد 1396 - 12:17 | | ارسال توسط :

روایت داستانی در «وسط ناکجاآباد»

رمان «وسط ناکجاآباد» نوشته جولی تی‌لامانا با ترجمه آرزو قلی‌زاده از سوی انتشارات پرتقال منتشر شد.

به گزارش بابل نوین،«وسط ناکجاآباد» رمانی است نوجوانانه نوشته جولی تی‌لامانا که با ترجمه آرزو قلی‌زاده از سوی انتشارات پرتقال منتشر شده است.

داستان این کتاب ماجرای یک دختر آفریقایی امریکایی به نام «آرمانی» را بیان می‌کند که در نیو اورلئانز زندگی می‌کند. وقتی طوفان کاترینا محله‌ آن‌ها را به شدت تخریب می‌کند، آرمانی از دنیای مورد علاقه‌اش جدا می‌شود. او در جست‌وجو برای پیدا کردن اعضای خانواده‌اش، قدرت‌هایی را در وجودش کشف می‌کند و معنای واقعی جامعه را یاد می‌گیرد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: ‌«روی اولین پله‌ اتوبوس مدرسه ایستاده بودم و سعی می‌کردم خودم را بالا بکشم. پشت سر دنیشا، دومین دختر عمه‌ام، با آن هیکل درشت و دیلاقش گیر کرده بودم. صدای خواهر کوچک‌ترم، سیلی، از داخل اتوبوس شنیده می‌شد که هق‌هق گریه می‌کرد و کاری از دستم برنمی‌آمد. داشتم بین گنده‌ترین کلاس پنجمی‌های منطقه نُه و یک عالمه بچه‌ای که خیس عرق شده بودند و از کلاس پنجمی‌های منطقه‌ای نه و یک عالمه بچه‌ای که خیس عرق شده بودند و از سروکول هم بالا می‌رفتند، له و لورده می‌شدم.
دنیشا محکم با آرنجش به قفسه‌ سینه‌ام کوبید و گفت: «هی دختر! این قدر منو هل نده!» لب پایینی کلفتش آن‌قدر کِش آمد که آدامس بادکنکی صورتی براقش دیده شد.
راننده‌ اتوبوس با صدای پیرو خسته‌اش گفت: «هی، هی، هی دخترا! دعوا نکنین.» وقتی پدرم بچه بود، همین آقای فرانک با اتوبوسش او را به مدرسه می‌برد. فقط اتوبوسش مثل حالا، قراضه و زهواردررفته نشده بود و برق می‌زد. پدر می‌گفت حتماً حالا آقای فرانک، حدود صدودوازده سالی دارد.»

آرزو قلی‌زاده کتاب‌های دیگری را هم برای کودکان و نوجوانان ترجمه کرده است. از جمله آنها می‌توان به «شاید عروس دریایی»، «میکا: زندگی تازه من» و «لولا: زندگی باشکوه من» اشاره کرد.

انتشارات پرتقال، کتاب «وسط ناکجاآباد» را در قالب ۲۹۶ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۶۰ هزار ریال منتشر کرده است. /ص

ایبنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.